صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۰۰
  • چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱
  • Wednesday 30 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 19
کد خبر: ۱۵۹۸۶۲

داعش در شرق مصر کنترل چند ساختمان دولتی را بدست گرفت

تروریست‌های داعش با حمله به شهر القنطره در شرق مصر هفت نظامی این کشور را کشتنه و چندین ساختمان دولتی را اشغال کردند.

به گزارش راهبرد معاصر تروریست‌های داعش در شهر «القنطره» واقع در استان الاسماعیلیه مصر به نیرو‌های ارتش مصر حمله کرده و در این حمله دو افسر مصری به همراه پنج سرباز کشته شدند.

روزنامه العربی الجدید در این خصوص گزارش داد: منابع قبیله‌ای در این باره اعلام کردند که گروه تروریستی داعش با حمله غافلگیرانه به شهر القنطره، کنترل چندین ساختمان دولتی را به دست گرفت که منجر به درگیری با نیرو‌های ارتش مصر شد.

این منابع افزودند: تروریست‌ها کنترل یک مدرسه، دانشکده داروسازی و ساختمان‌های دیگر را به دست گرفت، اما نیرو‌های ارتش، پلیس و گروه‌های قبیله‌ای وارد عمل شده و عناصر داعش را ناگزیر به عقب‌نشینی کردند.

منابع رسانه‌ای همچنین از هلاکت چند داعشی در این درگیری‌ها خبر دادند. نظامیان مصری به ویژه در شبه‌جزیره سینا در سال‌های اخیر بار‌ها هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفته اند.

تروریست‌های تکفیری به دنبال شکست در برخی از کشور‌های منطقه مانند سوریه و عراق در سال‌های اخیر به دیگر کشور‌های منطقه از جمله شمال آفریقا فرار کرده و موجب ناامن شدن این کشور‌ها شده‌اند.

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی متمرکز است، اما این گروه‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهر‌های مصر نیز انجام می‌دهند. گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش»، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: