صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۵
  • سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 22 November 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 20
کد خبر: ۱۵۹۹۳۷

مسکو، کی‌یف را به جنایت جنگی علیه اسرای روسی متهم کرد

وزارت دفاع روسیه کشتار اسرا به دست نظامیان اوکراینی را محکوم و آن را جنایت جنگی خواند.

به گزارش راهبرد معاصر، پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی که نشان دهنده قتل اسرای روسی به دست نیرو‌های کی یف است، وزارت دفاع روسیه اوکراین را به جنایت جنگی متهم کرد.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این اقدام وحشیانه در بین نیرو‌های اوکراین متداول است و حامیان غربی کی یف به این جنایت‌ها توجهی نمی‌کنند.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است «قتل عمدی و نظام‌مند بیش از ۱۰ نیروی نظامی روسیه که توان حرکت نداشتند به دست تبهکاران ارتش اوکراین با شلیک مستقیم گلوله به سر را نمی‌توان به عنوان یک حادثه استثنایی غم انگیز به دست رژیم کی یف قلمداد کرد، در حالی که کی یف ادعا می‌کند حقوق کلیه اسرا را رعایت می‌کند.

 

قتل وحشیانه اسرای روسی اولین و تنهاترین جنایت جنگی نیست. این اقدامی متداول در بین نیرو‌های مسلح اوکراین است که فعالانه تحت حمایت رژیم کی یف هستند و حامیان غربی کی یف آن‌ها (آن جنایت ها) را نادیده می‌گیرند. ولی زلنسکی و دنباله رو‌های او در برابر دادگاه تاریخ، ملت روسیه و اوکراین به دلیل شکنجه و قتل تک تک اسرا پاسخگو خواهند بود.»

 

برابر گزارش ها، ویدئوی نخست را نظامیان اوکراین گرفته اند. در این ویدئو تصاویری از دستگیری و خلع سلاح شماری از نظامیان روس دیده می‌شود. به نظر می‌رسد به این اسرا گفته می‌شود روی زمین دراز بکشند. ویدئو دوم که توسط یک پهپاد گرفته شده است همان دسته از نظامیان را در همان جا نشان می‌دهد که کشته شده اند.

 

کمیته تحقیقات روسیه تحقیقات خود را درباره این جنایت آغاز کرده است. برابر گزارش این کمیته دست کم ۱۱ نظامی کشته شده اند.

 

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد خواستار تحقیقات بین المللی برای مشخص شدن دقیق آنچه که رخ داده است خواهد شد.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین آمده است: «ما بار‌ها توجه جامعه بین الملل را به رفتار وحشیانه و غیرانسانی طرف اوکراینی در قبال اسرای روسی جلب کرده ایم. ما خواستار آن هستیم که سازمان‌های بین المللی این جنایت هولناک را محکوم کنند و تحقیقات جامعی در این زمینه انجام دهند.»

 

ماه گذشته سازمان ملل متحد دو مورد از شکنجه و اعدام نظامیان روسیه به دست نیرو‌های اوکراینی را شناسایی کرده بود.

 

ویدئوی یکی از این جنایت‌ها در فضای مجازی پربازدید شده است. این ویدئو سه نظامی روس را نشان می‌دهد که نظامیان اوکراین آن‌ها را از ناحیه پا با گلوله هدف قرار می‌دهند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مزدوران خارجی هم در این جنایت‌ها دست دارند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: