صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۳
  • سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 14 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 20
کد خبر: ۱۵۹۹۷۹

چندبار در سال می‌توان خون اهدا کرد؟

مدیرکل جذب و اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: به دلیل کاهش احتمالی ذخایر خونی در فصل سرد و شیوع بیماری‌ها، از اهداکنندگان خون و رسانه‌ها دعوت می‌کنیم که در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافته و مشارکت کنند.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ مژده نخلستانی مدیرکل جذب و اهداکنندگان سازمان انتقال خون در مجله علمی «روزنه» اظهارکرد: ذخایر خونی کشور در حد مطلوبی است اما به دلیل کاهش احتمالی ذخایر خونی در فصل سرد و شیوع بیماری‌ها، از اهداکنندگان خون و رسانه‌ها دعوت می‌کنیم که در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافته و مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه میزان مراجعه بانوان به پایگاه‌های انتقال خون، کمتر از آقایان است افزود: آقایان چهار بار در سال و بانوان سه بار در سال می‌توانند در اهدای خون مشارکت داشته باشند. داوطلبانی که در طول سال بیش از دو بار اهدای خون داشته باشند «اهداکنندگان مستمر» تلقی می‌شوند و تبعاً از میزان مشارکت و مسئولیت اجتماعی و سلامت بیشتری برخوردار هستند.

 

مدیرکل جذب و اهداکنندگان سازمان انتقال خون با بیان اینکه ما در کنار اهدای خون، اهدای پلاکت هم داریم گفت: از اهداکنندگان خون دعوت می‌کنیم که اهدای پلاکت خون را فراموش نکنند.

 

نخلستانی با اشاره به اینکه اهدای پلاکت خون شرایط خاص خودش را دارد افزود: معمولاً در اهدای پلاکت خون باید فواصل دو هفته‌ای رعایت شود و از بانوان نیز دعوت می‌کنیم که در این امر مشارکت کرده و به ما کمک کنند.

 

مدیرکل جذب و اهداکنندگان سازمان انتقال خون در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهارکرد: اهدای خون یک امر خداپسندانه و انسان دوستانه است و هر اهدای خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: