صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 22
کد خبر: ۱۶۰۳۶۲

شولتز: آلمان باید برای تشدید اوضاع در اوکراین آماده باشد

صدراعظم آلمان در کنفرانسی در برلین در اشاره به درگیری‌های اوکراین و روسیه گفت آلمان باید برای تشدید اوضاع در اوکراین آماده باشد. 

به گزارش راهبرد معاصر «اولاف شولتز» گفت که صندوق دفاعی ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۲.۷۶ میلیارد دلاری) که در پی تهاجم روسیه اعلام شد، نتیجه درسی بوده که برای ایجاد ذخایر دفاعی ارتش آلمان آموخته شد. 

پیش‌تر، «اوا هوگل» کمیسر کمیته نیروهای مسلح در پارلمان آلمان (بوندستاگ) هشدار داد ارتش این کشور با کمبود شدید مهمات مواجه است. او همچنین نبود برخی تجهیزات شخصی اولیه مورد نیاز ارتش را مورد تاکید قرار داد. 

این نماینده آلمانی در مصاحبه یکشنبه با روزنامه بیلد فاش کرد که پر کردن ذخایر مهمات ارتش آلمان ۲۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. وی خواستار تکمیل انبارهای مهمات ارتش شد و گفت که دولت سال‌ها در این خصوص تعلل کرده است. وی گفت: بدون مهمات، همه چیز، هیچ است. 

در تاریخ هشتم اکتبر هم بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» به نقل از منابع پارلمانی و صنایع دفاعی گزارش داد ارتش آلمان (بوندس‌وهر) مهمات کافی برای تنها یک یا دو روز جنگ در اختیار دارد. 

طبق این گزارش، برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو در حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب است. گفته شده که این مشکل سال‌هاست شناسایی شده زیرا مانورهای نظامی دچار کمبود ذخایر بوده‌اند. 

به نوشته بیزنس اینسایدر، این کمبود از زمان آغاز ارسال سلاح از سوی آلمان به همراه بسیاری دیگر از کشورهای غربی به اوکراین تشدید شده است. 

این در حالی است که برلین ماه گذشته اولین واحد از سامانه پدافندی پیشرفته IRIS-T خود را به کی‌یف عرضه کرد و انتظار می‌رود سه واحد دیگر مشتکل از خودروی فرماندهی، خودرو با فناوری رادار و پرتابگر با حامل کامیون در سال ۲۰۲۳ وارد اوکراین شود. در حالی که خود ارتش آلمان هنوز سامانه IRIS-T را دریافت نکرده که باعث شده برخی سیاستمداران این نگرانی را مطرح کنند که آلمان به قیمت توان دفاعی خود، مشغول تسلیح اوکراین است. /فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: