صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 24
کد خبر: ۱۶۰۶۱۶

کاهش قیمت نفت آمریکا و اروپا

درپی نوسانات بهای نفت در بازارهای جهانی بهای نفت آمریکا و اروپا کاهش و بهای نفت اوپک افزایش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس ارقام اعلام شده در پایگاه اینترنتی «اویل پرایس» ، در معاملات روز پنجشنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۰ به وقت تهران، بهای هر بشکه نفت سبک شیرین امریکا (وست تگزاس اینترمدیت WTI) برای تحویل در ماه دسامبر، با ۴۷ صدم درصد کاهش در مقایسه با پایان معاملات روز چهارشنبه (۷۷ دلار و ۹۷ سنت) ، ۷۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در همان ماه با ۵۶ صدم درصد کاهش در مقایسه با پایان معاملات روز چهارشنبه (۸۵ دلار و ۴۱ سنت) ، به رقم ۸۴ دلار و ۹۳ سنت رسید.

همچنین براساس آخرین داده های به روزرسانی شده در سایت اویل پرایس که مربوط به یک هفته پیش است، قیمت سبد نفتی اوپک در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ با ۶۱ صدم درصد افزایش در مقایسه با پایان معاملات روز سه شنبه ۱۵ نوامبر (۹۱ دلار و ۱۶ سنت) به رقم ۹۱ دلار و ۷۲ سنت رسید.

اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه و محصولات نفتی این کشور و نیز کاهش تولید روزانه حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام از سوی اعضای اوپک پلاس موجب نوسانات شدید در بازار انرژی شده است. بسیاری از کارشناسان انرژی معتقدند تا پیش از آغاز سال جدید میلادی بهای نفت خام از مرز ۱۰۰ دلار در بشکه خواهد گذشت./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: