صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۰۲
  • پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
  • Thursday 16 February 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 29
کد خبر: ۱۶۱۵۴۸

گاز وارداتی از قطر فقط ۳ درصد نیاز آلمان را تأمین می‌کند

یکی از نمایندگان پارلمان آلمان اذعان کرد که توافق گاز این کشور با قطر فقط ۳ درصد نیاز آن را تأمین می‌کند و جایگزینی برای گاز روسیه نخواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر «کلاوس ارنست» رئیس کمیته انرژی در پارلمان آلمان گفت: «انعقاد توافقنامه تأمین گاز طبیعی مایع از قطر جایگزینی برای گاز روسیه و تأمین‌کننده نیاز کشور نخواهد بود.»

طبق گزارش روسیا الیوم، ارنست درحساب کاربری توئیتر خود به شادمانی دولت آلمان از توافق گاز قطر واکنش نشان داده و اظهار داشت: «۲ میلیون تن گاز قطر جوابگوی بیش از ۳ درصد نیاز کشور نیست و این نمی‌تواند جایگزینی برای گاز روسیه باشد.»

شرکت نفت و گاز قطر توافقی را با شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس برای صادرات سالانه ۲ میلیون تن گاز طبیعی مایع به آلمان برای مدت ۱۵ سال از سال ۲۰۲۶ امضا کرده است.

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرده است که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ که از لحاظ آب و هوایی به یک کشور خنثی تبدیل می‌شود، گاز قطر را خریداری کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، رقابت برای گاط طبیعی مایع شدیدتر شده است و اروپا به طور خاص به مقادیر زیادی برای کمک به جایگزینی گاز خط لوله روسیه که تقریباً ۴۰ درصد از واردات این قاره را تشکیل می‌داد، نیاز دارد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: