صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۵
  • پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 15 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۳۶۹

اقدام دولت عراق در پاکسازی گسترده نهادهای نظامی و امنیتی

یک منبع عراقی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت «محمد شیاع السودانی» از طریق وزارت کشور دست به انتقال یا جایگزینی تعداد زیادی از افسران و فرماندهان نظامی و امنیتی زده است.

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع امنیتی عراقی امروز (دوشنبه) از پاکسازی گسترده نهادهای امنیتی و نظامی به دست نخست‌وزیر این کشور خبر داد و گفت که السودانی تعداد قابل توجهی از فرماندهان را منتقل یا برکنار کرده است.

 

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت السودانی ۷۱۹ افسر با درجات مختلف و ۳۰ هزار سرباز از رده‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی و حفاظت اشخاص را به مکان‌های دیگری منتقل کرده است، همچنین تعداد زیادی از آن‌ها از کار برکنار شده‌اند.

 

طبق این گزارش، این منبع امنیتی همچنین گفت که این گام دولت السودانی در ادامه اقداماتی است که او از ابتدای دولت خود در ۴۰ روز گذشته آغاز کرده و تغییرات گسترده صرفا به نهادهای نظامی و امنیتی محدود نمی‌شود و بسیاری نیز در نهادهای غیرنظامی برکنار یا منتقل شده‌اند.

 

روزنامه الشرق الاوسط نیز در گزارشی مدعی شده که افسران و فرماندهان برکنار شده از مقامات نظامی وابسته به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر سابق عراق هستند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: