صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۸۳۱

۲ کشته و ۲۵ زخمی در اعتراضات ذیقار عراق

اعتراضات امروز چهارشنبه استان ذیقار عراق در رد حکمی قضایی علیه یکی از محکومین باعث درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شد که در نتیجه آن ۲ تن کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش راهبرد معاصر این اعتراضات برای آزاد کردن «حیدر الزیدی» صورت گرفت؛ فعالی که گفته می شود به خاطر توهین به موسسات و نهادهای عراقی به سه سال حبس محکوم شده است.

معترضان، عصر امروز چهارشنبه با نیروهای امنیتی در تقاطع «البهو» شهر الناصریه درگیر و نیروهای امنیتی اقدام به متفرق کردن آنها با گاز اشک آور کردند. در این درگیری ۲ نفر کشته و ۲۵ تن از جمله چند نیروی امنیتی زخمی شدند. تصاویر منتشر شده بنا بر اظهار منابع عراقی، نشان می دهد که یکی از نیروهای امنیتی به دست معترضان در مقابل ساختمان قدیم استانداری ذیقار، آتش زده شد.

معترضان همچنین خواستار برکناری «محمد هادی الغزی» استاندار ذیقار شدند.

یک ماه پیشتر، حکم جلب استاندار پیشین ذیقار با اتهام اقدامات غیرقانونی برای کسب منافع شخصی از سوی دایره تحقیقات «هیات پاکدستی» عراق، صادر شد.

این اولین اعتراض خشونت باری است که در استان ذی قار پس از نخست وزیری «محمد شیاع السودانی» رخ می دهد؛ نخست وزیری که در حال حاضر درگیر پرونده های فساد و بازپس گیری اموال به غارت رفته عراق از دست مجرمان اقتصادی است.

این اعتراض همچنین چند روزی پس از آن آغاز شد که «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد در اظهاراتی که برخی ناظران عراقی آن را «تهدید» تلقی کردند گفت که «اعتراض ها در عراق از سر گرفته خواهد شد» و «دولت السودانی باید آن را در نظر بگیرد»./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: