صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۵۵
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 08
کد خبر: ۱۶۲۸۸۸

پوتین: جنگ طولانی خواهد بود

تاکید پوتین به وجود سلاح هسته‌ای برای دفاع از روسیه، پیش بینی زلنسکی درباره پایان درگیری اوکراین، ادعای پنتاگون درباره عدم هماهنگی با کی‌یف در حمله به روسیه و اعتراف مرکل به هدف اصلی غرب در امضای توافقات مینسک، از رودیدادهای مهم پیرامون جنگ هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که درگیری‌ها در اوکراین نه توسط طرف روسی، بلکه توسط کسانی که در نتیجه کودتای دولتی رخ داده در کی‌یف در سال 2014 به قدرت رسیدند، آغاز شد. وی در عین حال یادآور شد همه شرکای خارجی در هنگام گفت‌وگوها، وقتی به آنها یادآوری می‌شود که قرار بود ضامن اجرای توافقات مینسک باشند، سکوت می‌کنند. پوتین این موضوع را روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر روسیه بیان کرد.

 

 رئیس جمهور روسیه گفت: «اگرچه عملیات ویژه حفاظت از دونباس ممکن است یک روند طولانی داشته باشد، ولی تاکنون نیز نتایج جدی برای روسیه به همراه داشته - مانند گسترش قلمرو این کشور، و اینکه دریای آزوف، که زمانی پتر کبیر برای آن جنگید، به دریای داخلی روسیه تبدیل شده است.»

 

پوتین افزود: « و البته مهمترین موضوع مردمی هستند که در همه این مناطق زندگی می کنند. نتایج همه پرسی انجام شده نشان داده که آنها می خواهند در ترکیب روسیه باشند و خود را بخشی از این فضا، فرهنگ، آداب و رسوم و زبان مشترک ما بدانند. این مهمترین نتیجه است. آنها اکنون با ما هستند و صحبت بر سر میلیون ها نفر است.»

 

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که دریافت غرامت از اوکراین برای خسارات وارده به منطقه دونباس و دیگر سرزمین های جدید روسیه موضوع اضافی نخواهد بود. وی در عین حال از برنامه جداگانه‌ای برای بازسازی مناطق آزاد شده پس از پایان عملیات ویژه خبر داد.

 

ولادیمیر پوتین، در بخش دیگری از سخنانش این واقعیت را مورد تایید قرار داد که خطر جنگ هسته‌ای در حال افزایش است، اما روسیه چنین سلاح‌هایی را تنها به‌عنوان وسیله‌ای دفاعی و امکانی برای حمله تلافی جویانه می‌داند.

 

رئیس‌جمهوری روسیه توضیح داد: «ما یک استراتژی برای استفاده از ابزار دفاعی داریم - یعنی چگونه سلاح هسته‌ای را برای دفاع از کشور مورد استفاده قرار دهیم - و همه اینها حول به اصطلاح حمله تلافی جویانه تنظیم شده است: یعنی تنها در صورتی که به ما حمله شود، ما به آن پاسخ خواهیم داد.»

 

پوتین تاکید کرد که روسیه، برخلاف ایالات متحده، تسلیحات هسته‌ای خود را به هیچ کشور دیگری منتقل نکرده و نمی‌کند، اما در صورت لزوم با تمام امکانات موجود از متحدان خود دفاع خواهد کرد.

 

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به اینکه گروه های ملی گرا در لهستان به طور جدی برای تصرف مناطق غربی اوکراین برنامه ریزی می کنند، یادآور شد که تنها ضامن واقعی برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین امروز، می تواند روسیه باشد که به حفظ سرزمین‌های غربی این کشور کمک کرده است./ تسنیم

نظر شما