صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۴۲۲

اجرای نمایش‌واره میدانی به مناسبت ایام فاطمیه (س)

توکلى زاده گفت: نقش هنر در اثر گذاری کار فرهنگی بسیار پررنگ و مهم است.

به گزارش راهبرد معاصر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نقش هنر را در اثر گذاری کار فرهنگی بسیار پررنگ و مهم دانست و تاکید کرد: اخلاص عمل در این راه اثر بخشی کار فرهنگی و آیینی دست اندرکاران این نمایش آیینی را دو چندان می‌کند.

 

توکلی زاده در ادامه به بحث مقام زن از نگاه اسلام اشاره کرد و الگوی سوم زن از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله) را بهترین راه تبلیغ برای بحث حجاب و عفاف دانست.

 

نمایش‌واره کوچه‌های بنی هاشم در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با هدف ترویج فرهنگ فاطمی با استفاده از ابزار هنر، به ویژه هنر پیشروی نمایش‌واره برگزار خواهد شد که در طول شب‌های ایام فاطمیه (س) بیش ٣٠٠ اکران خواهد داشت.

 

در این نمایش بازطراحی و فضاسازی محیطی برگرفته از معماری مدینه در زمان پیامبر (ص) صورت گرفته و حدود ٥٠ بازیگر با اجرای اپیزود‌های نمایشی متفاوت در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

 

این نمایش‌واره عظیم در ۶ پرده به صورت اجرای زنده از زمان واقعه تخریب قبور بقیع تا ثقیفه و وقایع تاریخ معاصر و نقش مدافعان حرم به همراه برش‌هایی از زندگی پیامبر اسلام (ص) و بانو صدیقه طاهره (س) را به تصویر می‌کشد و در انتها با بحث ظهور و عهد بستن با حضرت زهرا (س) پایان می‌پذیرد.

 

این نمایشگاه با ١۵ اکران در هر شب از ۲۱ آذر ماه لغایت ۸ دی ماه برای بازدید عموم شهروندان فعالیت خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما