صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۳
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۴۴۷

رایزنی وزرای خارجه عربستان و امارات

وزرای خارجه عربستان سعودی و امارات متحده عربی با یکدیگر دیدار و در خصوص روابط دو جانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن گفت وگو کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات یکشنبه از شاهزاده «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر امور خارجه عربستان سعودی استقبال کرد.

 

دو طرف طی این دیدار روابط تاریخی تثبیت شده بین امارات و عربستان سعودی، مسیرهای همکاری مشترک و راه‌های تقویت آن در همه زمینه‌ها با توجه به مشارکت راهبردی برجسته دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

عبدالله بن زاید آل نهیان و فیصل بن فرحان همچنین طی این دیدار تعدادی از موضوعات مورد توجه دو کشور و پرونده‌های مربوط به همکاری مشترک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

شیخ عبدالله بن زاید ضمن استقبال از شاهزاده فیصل بن فرحان، بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات تاکید کرد: «امارات متحده عربی و عربستان سعودی به یک شراکت استراتژیک قوی و پایدار متصل هستند که به طور مداوم برای دستیابی به منافع مشترک، منافع مردم خود و حمایت از امنیت و ثبات در این کشور منطقه و جهان تقویت می شود».

 

عبدالله بن زاید به فیصل بن فرحان به خاطر آنچه «موفقیت چهل و سومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس» خواند و همچنین نشست این شورا با چین تبریک گفت و نتایج آن را که موجب تقویت همکاری میان چین و کشورهای منطقه و تقویت امنیت و ثبات و شکوفایی آن می‌شود، ستود./ تسنیم

نظر شما