صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 13
کد خبر: ۱۶۳۵۷۶

هماهنگی آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن برای تحریم کره‌شمالی

نماینده ویژه کره جنوبی در امور کره شمالی با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود دیدار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، نماینده سئول در امور کره شمالی روز سه شنبه گفت: کره جنوبی، ژاپن و آمریکا تحریم‌ها را هماهنگ خواهند کرد و شکاف‌های موجود در رژیم تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی را از بین خواهند برد.

 

به گزارش رویترز، کیم گان، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره در نشستی با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود مدعی شد که کره شمالی در حال "تهاجمی‌تر و آشکارتر کردن تهدید هسته‌ای خود" است.

 

او گفت: «تحریک بیشتر کره شمالی با واکنش محکم و متحد جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.»

 

این سه کشور در ماه جاری تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات کره شمالی مرتبط با برنامه‌های تسلیحاتی این کشور پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ اعمال کردند.

 

این تحریم‌ها به دنبال آزمایش ICBM در ۱۸ نوامبر توسط کره شمالی، بخشی از موج بیش از ۶۰ پرتاب موشک در سال جاری و در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای که از سال ۲۰۱۷ به حالت تعلیق درآمده است، دنبال می‌شود.

 

دهه‌ها تحریم‌ تحت رهبری آمریکا نتوانسته برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را متوقف کند.

 

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز سه شنبه در نشستی در جاکارتا گفت که رفتار پیونگ یانگ یکی از جدی‌ترین چالش‌های امنیتی برای منطقه و فراتر از آن است.

 

در همین حال، فوناکوشی تاکهیرو، مدیر کل دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن گفت که سه متحد همکاری امنیتی را به سطح بی سابقه‌ای رسانده اند.

 

او گفت که این سه نفر همه گزینه‌ها از جمله قابلیت‌های ضد حمله را بررسی خواهند کرد و در برابر تهدید سایبری کره شمالی هوشیارتر خواهند بود.

 

ژاپن اخیراً سه نهاد و یک فرد را برای تحریم‌های جدید تعیین کرده است، از جمله گروه لازاروس که مظنون به انجام حملات سایبری است.

 

چین و روسیه تلاش‌های اخیر برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل را مسدود کرده‌اند و گفته‌اند که در عوض باید شروع سریع گفتگو‌ها و جلوگیری از آسیب‌های انسانی تسهیل شوند. این امر باعث شده واشنگتن بر تلاش‌های خود با کره جنوبی و ژاپن و همچنین شرکای اروپایی تمرکز کند.

 

روز دوشنبه دستیار وزیر امور خارجه و مدیر ارشد شورای امنیت ملی آمریکا برای گفتگو در مورد موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه، به کره جنوبی سفر کردند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: