صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 13
کد خبر: ۱۶۳۶۳۹

افزایش بودجه نظامی آمریکا برای مقابله با چین

کنگره آمریکا بدون تایید علنی لایحه‌ای را تصویب کرده است که براساس آن بودجه نظامی آمریکا برای مقابله با چین افزایش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر،  مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بدون هیچ بحث یا بحث عمومی جدی، به هزینه کردن حدود یک تریلیون دلار برای ارتش در طول سال آینده، تامین مالی جنگ نیابتی در اوکراین علیه روسیه و طرح‌هایی برای درگیری نظامی با چین رای داد.

 

اکثر قریب به اتفاق دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان به هزینه کردن ۸۵۸ میلیارد دلار دیگر برای ارتش آمریکا رای دادند، رقمی که ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ۸ درصد بیشتر از بودجه سال گذشته است.

 

هدف اصلی این لایحه چین است و قانونگذاران کنگره به طور علنی در مورد آمادگی برای جنگ با پرجمعیت‌ترین کشور جهان با عبارات پنهانی بحث می‌کنند.

 

مایک گالاگر، نماینده جمهوری خواه ایالت ویسکانسین اعلام کرد: «قانون مجوز دفاع ملی امسال با سرمایه گذاری در قدرت سخت آمریکا، تقویت موضع آمریکا در اقیانوس آرام و حمایت از متحدان ما، گام‌های مشخصی در جهت آماده سازی برای درگیری آینده با چین برمی‌دارد».

 

او در پایان اعلام کرد با وجود اینکه جنگ در اوکراین به عنوان توجیهی برای افزایش گسترده هزینه‌های نظامی استفاده می‌شود، تمرکز اصلی بر آمادگی آمریکا برای درگیری نظامی با چین است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: