صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۲۹
  • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 04 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 13
کد خبر: ۱۶۳۶۴۵

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش داد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بهانه‌ی توان موشکی کره شمالی تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، کشور‌های اتحادیه اروپا دوشنبه (به وقت محلی) تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش دادند. به این ترتیب شمار اشخاص و شرکت‌هایی که در توسعه موشک‌های بالستیک یا تأمین مالی و تجهیزاتی این موشک‌ها نقش داشتند و تحریم شدند به هشت فرد و چهار شرکت می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در بین شرکت‌های تحریم شده، اتحادیه اروپا دو نفتکش وارداتی، یونیکا و نیوکانک، را به علت مداخله در اقداماتی که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به شمار می‌آید تحریم کرد. اتحادیه اروپا همچنین وزارت صنایع موشک سازی کره شمالی را به دلیل اقداماتی که سازمان ملل متحد منع کرده بود و نقش این وزارتخانه در دستیابی به قطعاتی که در توسعه فن آوری هسته‌ای و بالستیکی دخالت دارند تحریم کرد.

 

به این ترتیب، اتحادیه اروپا ۷۳ فرد و ۱۷ شرکت را در فهرست سیاه خود قرار داد. براساس این تحریم‌ها ورود این افراد به اتحادیه اروپا ممنوع خواهد بود و دارایی‌های آن‌ها در خاک اروپا مسدود می‌شود. این تدابیر در واکنش به افزایش تنش‌ها در منطقه و پس از آنکه کره شمالی در فاصله زمانی پنجم ژانویه تا ۱۸ نوامبر، ۶۳ موشک بالستیک و همچنین شماری موشک بالستیک بین قاره‌ای را شلیک کرده بود، اتخاذ شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: