صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 14
کد خبر: ۱۶۳۸۴۲

بسته شدن چند دفتر پارلمان اروپا به دلیل فساد مالی

حدود ۱۰ دفتر اعضای پارلمان اروپا توسط سرویس‌های امنیتی پارلمان پلمپ شده و دفتر دستیار پیترو بارتولو، نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا نیز بسته شده است.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری اسپوتنیک، مارگاریتیس شیناس، معاون کمیسیون اروپا امروز در اولین بیانیه عمومی خود پس از آغاز رسوایی رشوه‌گیری در پارلمان، هرگونه ارتباط با رسوایی فساد را قاطعانه رد کرد.

روز سه‌شنبه، رسانه‌های بلژیکی گزارش دادند که در جریان تحقیقات درباره فساد در پارلمان اروپا، پلیس بیش از ۱.۵ میلیون یورو پول نقد در خانه دو تن از اعضای سابق پارلمان اروپا پیدا کرده است. یکی از این افراد پیر آنتونیو پانزری، عضو سابق پارلمان ایتالیاست و دیگری اوا کایلی است که در همان روز از سمت معاونت ریاست اتحادیه اروپا محروم شد.

در روز‌های اخیر، این ظن مطرح شده که قطر با مبالغ قابل توجهی پول و هدایا سعی داشته بر تصمیمات اتحادیه اروپا تاثیر بگذارد. بسیاری از نمایندگان پارلمان نگران گسترش این رسوایی هستند و می‌گویند از ابعاد آن شوکه شده اند. روبرتا متسولا، رئیس پارلمان نیز می‌گوید «روز‌های سختی پیش روی دموکراسی اروپا» است.

دیده‌بان‌ها و نمایندگان پارلمان اروپا می‌گویند تحقیقات مربوط به این رشوه‌ خواری می‌تواند یکی از بزرگترین رسوایی‌های فساد در تاریخ پارلمان باشد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: