صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 15
کد خبر: ۱۶۳۹۳۵

اژه‌ای : سپردن مسئولیت‌ها به افراد لایق یکی از موضوعات بسیار مهم است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در سفر امروز به زنجان تلاش خواهیم کرد مسائل و مشکلات قضایی مردم این استان را برطرف کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع اقشار مختلف مردم زنجان اظهار کرد: در جنگ ترکیبی که امروز دشمن بر ملت ایران تحمیل کرده است، رسانه‌ها و دستگاه‌های دروغ‌پراکن و تبلیغاتی نظام سلطه در راستای قلب واقعیت اقدام می‌کنند لذا ما نیز باید با تمام قوا وارد میدان جهاد تبیین شویم و این مبارزه و جهاد را منحصر به دستگاه‌های تبلیغاتی و‌ رسانه‌ای رسمی کشور ندانیم.

رئیس عدلیه اظهار کرد: ما نباید از جنود ابلیس و شیطان‌صفتان و توطئه‌های آنها غفلت کنیم؛ آنها با تمام قوا برای قلب واقعیت به میدان آمده‌اند؛ لذا همه ما نیز می‌توانیم برای تبیین حقایق و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین یک رسانه باشیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به توطئه‌های خزنده و پنهان دشمن برای تخریب و تخطئه نهاد مقدس خانواده اشاره کرد و تصریح داشت: باید در برنامه‌ریزی‌ها، تقنین، سیاست‌گذاری‌ها و امور اجرایی خود، حقوق بانوان جامعه را به نحو تمام و کمال رعایت کنیم‌ .

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: چندی پیش معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از قوه قضاییه برای سرکشی از زندان‌ها و ندامتگاه‌های زنان مجوز خواست که این مجوز‌ به او داده شد و وقتی وی برای رفع مسائل و مشکلات زنان زندانی، طلب مساعدت داشت، من ضمن موافقت کامل با این موضوع، خطاب به معاون زنان رییس جمهور تاکید کردم که باید نسبت به رفع مسائل و مشکلات آحاد بانوان جامعه اهتمام و توجه داشت‌ یعنی با نگاه پیشگیرانه و در بیرون زندان.

رئیس عدلیه با اشاره به اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون از جمله استقلال سیاسی و فرهنگی و قدرت بازدارندگی گفت: ما باید در عین توجه به داشته‌ها و اندوخته‌های خود به ضعف‌های مدیریتی در داخل و مشکلات و نواقصی که وجود دارد نیز توجه داشته باشیم و از آنها غافل نشویم و اینگونه نباشد که چون دشمنی دشمنان وجود دارد پس به ضعف‌ها بی‌اعتنا باشیم؛ ما نیز در دستگاه قضایی در برخی رویه‌ها و روندها ضعف داریم که درصدد می‌باشیم این نقاط ضعف را مرتفع سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، وظیفه همه قوا و دستگاه‌ها می‌باشد؛ مسائل اقتصادی و معیشتی، یک زخم است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند؛ ما برای رفع مسائل اقتصادی مصمم هستیم به دولت کمک کنیم و در این راه به حمایت از سرمایه‌گذاری صحیح در کشور و بهبود اشتغال و رفع موانع کسب و کار بپردازیم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: دستگاه قضایی در مبارزه با مفسدینی که در شرایط فعلی اقتصادی و معیشتی مردم درصدد ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود هستند مصمم می‌باشد و دشمن نیز این مهم را می‌داند، لذا با اقدامات ایذایی خود می‌خواهد تمرکزها را مختل و معطوف به مقابله با ناامنی و اغتشاشات سازد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مردم، در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی فداکاری‌های خود را انجام داده و می‌دهند و این وظیفه مسئولان است که بیش از پیش به مردم خدمت کنند.

نماینده خانواده‌های معظم شهدا نیز در این مراسم، خواستار تفاوت قائل‌شدن دستگاه قضا میان معترضان و اغتشاشگران جریانات اخیر، رسیدگی قاطعانه دستگاه قضا به پرونده‌های آشوبگران و تلاش همه مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردن شد.

همچنین در این مراسم نماینده‌های روحانیون، بانوان، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه و فرهنگیان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

امروز هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی موثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان قضایی استان زنجان گفت: دشمن بر مبنای محاسبات اشتباهی که از مردم ما داشت، یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه و اقدامات تبلیغاتی و روانی بسیار سنگینی را بر کشور ما تحمیل کرد و تصور داشت می‌تواند یک شرایط ضدامنیتی را ایجاد کند و حتی پس از آشوب و اغتشاش با اعمال یکسری فشارهای بیشتر در برخی استان‌ها مسائلی را به وجود آورد؛ اما به واسطه بصیرت مردم، بخش اعظم توطئه‌های دشمن خنثی شد.

رئیس عدلیه بیان داشت: اما کماکان دشمن در حال تلاش است با عملیات روانی و اجماع‌سازی در مجامع بین‌المللی، علیه مردم و کشور ما اقدامات ایذایی انجام دهد لذا باید همچنان هوشیار و فعال در میدان حضور داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا گغت: در کنار توجه و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن باید به رفع ضعف‌ها و نواقص مدیریتی خود نیز اهتمام داشته باشیم و‌ ‌بدانیم که اگر ضعف‌ها روی هم انباشته شود و یک جایی سر باز کند، ممکن است علاجش سخت شود؛ ما باید توجه کنیم که اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شده، این امر از کجا نشأت گرفته و در صدد رفع این مشکل برآییم تا اعتماد مردم‌ را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و هجمه علیه نهادهای موثر نظام جمهوری اسلامی از جمله قوه قضاییه، سپاه و بسیج اظهار داشت: امروز، هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی موثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه توصیه‌هایی را خطاب به مسئولان دستاه قضایی استان زنجان برای صیانت از مجموعه و فرد فرد کارکنان و همچنین تکریم ارباب رجوع مطرح کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به مقوله جابجایی‌های مدیریتی در مناصب قضایی گفت: سپردن امور و‌ مسئولیت‌ها به افراد لایق و کاردان، یکی‌ از موضوعات بسیار مهم است؛ هیچ ایراد و عیبی وجود ندارد اگر فردی لایق‌تر و‌شایسته‌تر در منصبی است جایگزین شود و جابجایی مدیریتی صورت بگیرد

رئیس قوه قضاییه در ادامه موضوع کاهش ۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری و محاکم استان زنجان را موضوع بسیار حائز اهمیت و درخور تقدیر دانست و بر تلاش‌های مقامات قضایی در همکاری با دولت و مجلس برای رفع مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان طی سخنانی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد پلاک‌های اراضی استان زنجان رفع تداخل شده که این امر در کاهش آمار ورودی پرونده‌های این حوزه به مراجع قضایی استان بسیار موثر بوده است، گفت: در نتیجه اقداماتی که در سطح استان زنجان صورت گرفت میزان حفر چاه‌های غیرمجاز ۴۰ درصد کاهش یافت.

وی همچنین تصریح کرد: مسئولان دادگستری استان زنجان طی ۸ ماه گذشته با بیش از ۱۲ هزار نفر ملاقات مردمی داشته‌اند.

همچنین در این نشست، نمایندگان کارکنان قضایی و اداری، سازمان‌های تابعه قضایی و شوراهای حل اختلاف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

ادای احترام رئیس قوه قضاییه به مقام شامخ شهدای استان زنجان

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در چهاردهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست عدلیه، دقایقی پیش وارد فرودگاه زنجان شد و از سوی نماینده ولی‌فقیه در این استان و استاندار آن و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به زنجان، طی مصاحبه‌ای به تشریح اهداف سفر هیئت عالی قضایی به این استان پرداخت و گفت: در سفر امروز به زنجان تلاش خواهیم کرد مسائل و مشکلات قضایی مردم این استان را برطرف کنیم و با اقشار مختلف مردم تا حد مقدور در زنجان و سایر شهرهای استان دیدار داشته باشیم.

رئیس عدلیه افزود: همچنین سرکشی‌هایی به واحدها و حوزه‌های قضایی استان خواهیم داشت تا در راستای رفع مسائل و مشکلات این واحدها اقدامات مقتضی را به عمل آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مردم استان زنجان مردمی متدین، انقلابی، ولایتمدار و محب
اهل بیت (ع)هستند و امیدواریم بتوانیم به این مردم عزیز و غیور خدمت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در بدو ورود به استان زنجان با حضور در مزار مطهر شهدای این استان، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سایر شهیدان گلگون‌کفن ادای احترام کرد و یاد و خاطره آنان را گرامی داشت./ میزان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: