صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۰۴

بحران هزینه‌های زندگی و مصرف غذاهای تاریخ‌گذشته توسط انگلیسی‌ها

نتایج یک نظرسنجی از سوی اداره آمار ملی انگلیس حاکی است که مردم این کشور به خاطر نداشتن پول، غذای تاریخ‌گذشته مصرف می‌کنند و بسیاری از آنها حتی توان گرم کردن خانه‌های خود را ندارند.

به گزارش راهبرد معاصر، اداره آمار ملی انگلیس گزارش داد که یک چهارم مردم این کشور به خاطر عدم توانایی در پرداخت قبوض برق و گاز با مشکل جدی در گرم کردن خانه‌هایشان مواجه هستند.

 

این گزارش نشان می‌دهد 23 درصد مردم این کشور طی دو هفته گذشته به صورت مقطعی یا دائم نتوانسته‌اند اتاق پذیرایی خانه خود را به اندازه کافی گرم کنند.

 

این نظرسنجی همچنین حاکی است که 63 درصد افراد بالغ انگلیسی مصرف برق و گاز خود را به خاطر بالا رفتن هزینه‌های زندگی پایین آورده و تقریبا همه آنها گرمایش خانه‌های خود را کم کرده‌اند.

 

درباره اینکه مردم انگلیس چه اقدامی برای گرم کردن خود در فصل زمستان در پیش گرفته‌اند، 82 درصد گفته‌اند که لباس گرم می‌پوشند و یا دور خود پتو می‌پیچند. 46 درصد هم گفته‌اند که فقط اتاق‌ها را گرم می‌کنند و بقیه فضای خانه‌ها را سرد نگه‌ می‌دارند و 31 درصد هم اعلام کرده‌اند که برای گرم کردن خود از بخاری‌‌‌‌های مایکروویو یا بطری‌های آب گرم استفاده می‌کنند. نکته جالب آنکه 27 درصد هم اعلام کردند که با هدف کاهش مصرف انرژی زودتر از قبل به رختخواب می‌روند.

 

بر اساس اعلام اداره آمار ملی انگلیس بسیاری از خانوارها همین حالا مصرف انرژی خود را کاهش داده و 34 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی گفته‌اند که در نتیجه کاهش گرمای خانه‌هایشان سلامتی‌شان به خطر افتاده است.

 

از جمله مهم‌ترین نتایج این نظرسنجی این است که 16 درصد مردم انگلیس می‌گویند نگران هستند که در فصل زمستان پیش از آنکه پول به دست‌شان برسد غذای‌شان تمام شود و 19 درصد هم مصرف غذای خود را پایین آورده‌اند. 17 درصد از مردم انگلیس هم می‌گویند مواد غذایی تاریخ‌گذشته مصرف می کنند.

 

این نظرسنجی با مشارکت 5 هزار خانوار انگلیسی در ماه نوامبر که هنوز دمای هوا مثل این چند روز کاهش نیافته بود انجام شده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: