صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۲
  • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 04 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۲۷

استقرار یگان پیاده‌نظام آمریکا در مرز روسیه

علی‌رغم هشدارهای مسکو درباره هرگونه تحرکات ضدروسی غرب، وزارت دفاع استونی از استقرار یگان پیاده‌نظام آمریکا در نزدیکی مرز روسیه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع استونی اعلام کرد که یگان پیاده‌نظام ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از تلاش ناتو در راستای تقویت مرز شرقی این ائتلاف با روسیه، در پایگاه «تارا» در شهر «ورو» واقع در ۲۰ کیلومتری مرز روسیه مستقر شد.

 

طبق گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت دفاع استونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که استقرار گروهان پیاده‌نظام ایالات متحده در چارچوب همکاری دفاعی دو جانبه انجام گرفته و بخشی از تعهد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ماه ژوئیه ناتو در مادرید برای تقویت حضور نیروهای چرخشی آمریکا در منطقه بالتیک و تقویت بازدارندگی و موقعیت دفاعی در جناح شرقی ناتو است.

 

«ماتی تیکرپو» فرمانده تیپ دوم پیاده‌نظام نیروهای مسلح استونی تصریح کرد: «یگان پیاده‌نظام آمریکا همچنین شاهد عنصر فرماندهی گردان خواهد بود که به ما اجازه می‌دهد اتحاد خود را در سطح تیپ ادغام کنیم و واحدهای رزمایشی بیشتری در اختیار داشته باشیم».

 

وی ادامه داد: «این به ما کمک می‌کند تا با استفاده از قابلیت‌های اضافی متحدانمان و افزایش قدرت رزمی تیپ، تمرین کنیم».

 

طبق اعلام وزارت دفاع استونی، ایالات متحده همچنین قصد دارد سامانه موشکی «هیمارس» را به همراه تجهیزات فرماندهی و کنترل موردنیاز این سامانه‌ها به استونی ارسال کند.

 

بنابر گفته «هانو پوکور» وزیر دفاع استونی، تبادل نظامی کمک می‌کند تا قبل از ۲۰۲۵ که قرار است موشک‌های هیمارس در اختیار استونی قرار گیرد، ارتش استونی، کار با این سامانه موشکی را به طور کامل بیاموزد.

 

استقرار یگان پیاده‌نظام آمریکا در نزدیکی مرز روسیه در شرایطی است که مسکو بارها در خصوص افزایش هرگونه تحرکات در مرز خود به کشورهای غربی و ناتو هشدار داده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: