صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۱
  • دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 15 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۴۱

آغاز به‌کار گرمخانه‌ها در انگلیس

بحران افزایش شدید هزینه‌های زندگی در انگلیس باعث شده تا گرمخانه‌ها در این کشور با هدف فراهم کردن گرمایش برای افرادی که نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند، فعال شود.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از دویچه‌وله، طی 10 سال گذشته، گسترش مؤسسات فراهم کردن غذای رایگان برای مردم انگلیس به امری عادی در این کشور بدل شده و حالا می‌بینیم که بحران بالا رفتن هزینه‌های زندگی باعث شده تا شاهد راه افتادن گرمخانه‌ها در این کشور باشیم.

این مکان‌ها درواقع به مردمی که نمی‌توانند پول گاز و برق برای گرم کردن خانه‌های خود را بدهند، این امکان را می‌دهد با نشستن در آنها بدن خود را گرم نگه دارند.

تاکنون 3500 گرمخانه در این کشور فعال شده و در برخی از آنها چای گرم هم به مردم داده می‌شود.

یکی از مکان‌هایی که هم‌اکنون مردم انگلیس می‌توانند خود را در آن گرم کنند سالن معروف اپرای رویال لندن است که این سالن با سابقه 290 ساله درب‌های خود را برای مردمی که سردشان است، باز کرده است.

افراد بازنشسته، پیر و کارگران فصلی و بی‌خانمان کسانی هستند که به این گرمخانه‌ها مراجعه کرده تا به‌طور رایگان بدن خود را گرم کنند.

یک زن بازنشسته که خواست نامش فاش نشود، گفت: وی تمام روز را صرف پیدا کردن مکان‌های عمومی گرم می‌کند تا قبض گاز و برق خود را پایین نگه دارد.

برخی کلیساها هم با گرم کردن فضای خود پذیرای مردمی شده‌اند که در سرمای زمستان پناهی ندارند و نمی‌توانند با مصرف گاز خانه‌های خود را گرم کنند.

در حال حاضر یک وب‌سایت هم برای کمک به افرادی که به دنبال گرمخانه هستند به راه افتاده و موقعیت مکانی آنها را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

بنیان‌گذار این وبسایت می‌گوید که جعبه پیام‌هایش مملو از پیام‌های مردمی است که دنبال کمک هستند و می‌گویند که نمی‌توانند پول گرمایش خانه‌های خود را تأمین کنند و نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: