صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۳۳
  • چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 15 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۶۷

اخراج هزاران کارمند بانک در آمریکا

منابع آگاه اعلام کردند که بانک گلدمن ساکس آمریکا که هشتمین بانک بزرگ این کشور به شمار می‌رود می‌خواهد هزاران نفر از کارمندانش را اخراج کند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند که بانک گلدمن ساکس آمریکا که هشتمین بانک بزرگ این کشور به شمار می‌رود قصد دارد چند هزار نفر از کارمندانش را به خاطر شرایط بد اقتصادی اخراج کند.

این بانک 49 هزار و 100 نفر کارمند دارد و یک پلتفرم به نام سمافور گزارش داده که قرار است 4 هزار نفر از کارمندانش اخراج شوند. بانک گلدمن ساکس هنوز نسبت به این خبر واکنشی نداشته است.

این اخراج‌ نشان دهنده آن است که با کاهش سطح معاملات در بورس آمریکا شدت تعدیل نیرو در میان شرکت‌های آمریکایی رو به افزایش گذاشته است. به طور کلی درآمد بانک‌های سرمایه‌گذاری طی سال جاری در آمریکا به دلایل مختلف پایین آمده است. 

منابع آگاه می‌گویند البته هنوز تعداد کارمندان اخراجی مشخص نشده و در دست مذاکره است اما جزئیات آن تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

مایک مایو، کارشناس مؤسسه ولز فارگو، می‌گوید که گلدمن ساکس مجبور است نشان دهد که هزینه‌هایش همگام با درآمدش است به خصوص آنکه این بانک طی یک سال پاداش‌های سنگینی را به مدیران خود پرداخت کرده است.

ارزش سهام این بانک در معاملات غروب دیروز 1.3 درصد منفی شده و به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون 10 درصد پایین آمده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: