صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 18
کد خبر: ۱۶۴۳۶۱

نیویورک تایمز: نتانیاهو در خدمت افراط‎‌گران است

دولت راستگرایی که به زودی به ریاست نتانیاهو قدرت را در دست خواهد گرفت، باعث نگرانی حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا شده است.

به گزارش راهبرد معاصر هیئت تحریریه «نیویورک تایمز» مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن کابینه بنیامین نتانیاهو را «تهدیدی برای آینده اسرائیل» توصیف می‌کند.

این روزنامه در مقاله‌ای ادعا کرد: دولت راست افراطی که به زودی به ریاست بنیامین نتانیاهو قدرت را در دست خواهد گرفت، نمایانگر تفاوتی کیفی و نگران کننده با تمام دولت‌های دیگر در تاریخ اسرائیل است.

نیویورک تایمز با هشدار نسبت به این که دولت نتانیاهو تهدیدی بزرگ برای آینده رژیم صهیونیستی، رویکردش، امنیتش و حتی ایده یک سرزمین یهودی است گفت: با وجود اینکه نتانیاهو از حمایت رای دهندگان اسرائیلی برخوردار است، پیروزی ائتلاف او محدود بوده و نمی‌توان آن را به عنوان یک اختیار گسترده برای دادن امتیاز به احزاب افراطی ملی گرا و مذهبی تلقی کرد.

سرمقاله این روزنامه با اشاره به اینکه کابینه بعدی رژیم صهیونیستی دستیابی به راه حل «دو دولت» را از نظر نظامی و سیاسی غیرممکن می‌سازد، از دولت آمریکا خواست تا تمام توان خود را در حمایت از جامعه‌ای که با حقوق برابر و حاکمیت قانون اداره می‌شود به کار بگیرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه نتانیاهو اکنون با برآوردن بیشتر خواسته‌های عناصر سیاسی افراطی در رژیم صهیونیستی، تمام تلاش خود را برای ماندن در قدرت به خرج می‌دهد، گفت: بازگشت نتانیاهو به عنوان نخست وزیر، یک سال و نیم پس از برکناری اش، را نمی‌توان از پرونده‌های فسادی که به او منتسب است، جدا کرد.

دولت آینده که متشکل از احزاب راست افراطی خواهد بود، خواستار گسترش و قانونی شدن شهرک‌ها به گونه‌ای است که تشکیل دولت فلسطینی در کرانه باختری را غیرممکن کند. همچنین خواستار تغییر وضعیت موجود در قدس است، اقدامی که تهدید برای ایجاد دور جدیدی از خشونت و تشدید تنش و تضعیف اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است و به کنست این امکان را می‌دهد که با به حاشیه بردن دادگاه، هر اقدامی مرتکب شود.

نیویورک تایمز افزود: این حرکت‌ها نگران کننده است و مقامات آمریکا باید این را اعتراف کنند. پاسخ اصلی دولت بایدن تاکنون، سخنرانی محتاطانه «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور بوده است که گفته بود آمریکا با سیاست‌های اسرائیل همکاری خواهد کرد، نه با افراد.

این روزنامه هشدار داد احزاب راست از اکثریت مطلق در کنست برخوردارند و نتانیاهو که امیدوار است دولت جدید، او را از محاکمه و زندان احتمالی نجات دهد، در اختیار آنهاست./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: