صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۴۲۰

هوای تهران همچنان آلوده

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز کیفیت هوا در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با تداوم شرایط پایدار جوی تا صبح امروز و عدم وزش باد مؤثر همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

 

حاکمیت این شرایط جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. افزایش نسبی تندی باد در برخی ساعات تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد، بااین حال افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت‌.

 

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۳۰ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۴۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: