صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۴۸۴

ارسال صدها هزار قطعه مهمات توپخانه‌ای از انگلیس به اوکراین

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد لندن در نظر دارد صدها هزار قطعه مهمات توپخانه‌ای را در سال ۲۰۲۳ به اوکراین ارسال کند.

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر ریشی سوناک نخست وزیری انگلیس اعلام کرد لندن در نظر دارد صدها هزار قطعه مهمات توپخانه‌ای را در سال 2023 به اوکراین ارسال کند.

 

براساس این گزارش، مقامات انگلیس در مورد قراردادی به ارزش 304 میلیون دلار به منظور ارسال صدها هزار قطعه مهمات توپخانه‌ای به اوکراین در سال 2023، به توافق رسیدند. با امضای این قرارداد، روند پیوسته ارسال مهمات توپخانه‌ای به اوکراین در سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

دولت انگلیس در طول سال 2022 بیش از 100 هزار مهمات توپخانه‌های را به کی‌یف ارسال کرده است.

 

براساس این گزارش، این تصمیم در آستانه اجلاس سران نیروهای نظامی مشترک به رهبری انگلیس که قرار است امروز در شهر ریگا در لتونی برگزار شود، اتخاذ شد. دولت ریشی سوناک در این نشست از سایر همکاران خود می خواهد تا دستکم با حفظ سطح قبلی کمک های ارسالی به اوکراین در سال 2023 موافقت کنند. قرار است در این نشست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز شرکت می کند. رهبران حاضر در این نشست در مورد کمک به سیستم دفاع هوایی اوکراین بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

 

نیروهای نظامی مشترک به رهبری انگلیس (JEF ) شامل نیروهایی از کشورهای دانمارک، فنلاند، استونی، ایسلند، لیتوانی، لتونی، هلند، سوئد و نروژ است که این ائتلاف در سال 2014 تشکیل شد و مانورهای مشترکی را به صورت دوره ای برگزار می کنند.

 

این در حالی است که روزنامه "پولیتیکو" نیز به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در تلاش است تا در مورد موضوع کمک به کی‌یف با حزب جمهوری خواه که تعدادی از اعضای آن در کنگره خواستار کاهش آن هستند، مذاکره کند.

 

به گفته این منابع آگاه، کاخ سفید تشخیص داده که در برخی مواقع کمک کنگره به کی‌یف به دلیل اینکه رسانه ها دیگر به درگیری در اوکراین توجه کافی نخواهند کرد، روندی رو به کاهش خواهد داشت. با این حال، مقامات واشنگتن انتظار دارد که قانونگذاران آمریکایی بودجه لازم برای بازسازی زیرساختارهای انرژی و سایر کمک های انسان دوستانه به اوکراین را اختصاص دهند.

 

بدین ترتیب، کاخ سفید امیدوار است که کنگره با ارائه 37.7 میلیارد دلار دیگر برای حمایت از کی‌یف موافقت کند. دولت بایدن همچنین در حال رایزنی با جمهوری خواهان میانه رو در مجلس نمایندگان و همچنین میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا (از ایالت کنتاکی) است تا آنها از کمک به اوکراین حمایت کنند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: