صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 20
کد خبر: ۱۶۴۶۲۸

رایزنی امیرعبداللهیان و بورل در اردن

حسین امیرعبداللهیان به همراه علی باقری با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونش در اردن به گفت‌وگو نشست.

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در نشست بغداد ۲ وارد امان پایتخت اردن شد، صبح امروز (سه‌شنبه)‌ ۲۹ آذر ماه با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

 

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون بورل نیز در این دیدار حضور دارند.

 

امیرعبداللهیان دیروز در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست بغداد ۲ در اردن اظهار داشت: قرار است آقای بورل و آقای مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند. تماس‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با مورا و تماس‌های من و بورل به صورت جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم. امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم.

 

وزیر خارجه تصریح کرد: به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام باید یکی را انتخاب کنند.

 

امیرعبداللهیان و بورل تیر ماه سال جاری در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه ایران و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مدت تلفنی بارها با یکدیگر گفت‌وگو کردند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: