صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۴۵
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 26
کد خبر: ۱۶۵۱۳۰
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

مکتب رفتاری و عملیاتی شهید سلیمانی

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی در جبهه‌های نبرد به بینش اجتماعی بالایی علاوه بر نگاه سیاسی و نظامی دست یافت که همه مبتنی بر نگاه مکتبی و دینی وی بود، گفت: تقویت محور مقاومت حاصل زحمات جهادی وی و مبتنی بر نوعی باور و عقیده دینی و انقلابی بود.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار مهم و بی بدیلی در شکل گیری و انسجام محور مقاومت داشت؛ موضوعی که سبب بیرون راندن گروهک های تروریستی همچون داعش از منطقه و شکست آنها شد.


سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تبیین  مکتب رفتاری و عملیاتی حاج قاسم به «راهبرد معاصر» گفت: سردار قاسم سلیمانی با داشتن تجاربی مانند حضور در جبهه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سپس مبارزه با اشرار در مناطق مختلف ازجمله جنوب شرقی کشور به بینش اجتماعی بالایی علاوه بر نگاه سیاسی و نظامی دست یافت که همه مبتنی بر نگاه مکتبی و دینی وی بود.

تقویت محور مقاومت حاصل زحمات جهادی وی و مبتنی بر نوعی باور و عقیده دینی و انقلابی بود، لذا برای پیشبرد این هدف والا، یعنی تقویت مقاومت روز و شب نمی شناخت


وی افزود: اساس و پایه جهان بینی وی را بایستی عقاید مذهبی این شهید دانست که در خاطراتش نیز به آن پرداخت و نوشت که در خانواده ای محروم و در عین حال متدین  بزرگ شد و از بدون نوجوانی غیرت برای سربلندی و عزت را از دامن خانواده آموخته بود.

 


معاون سیاسی دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی همین ویژگی را در عرصه مبارزه با نظام استکبار و عوامل مربوط به آن و متحدانش به کار گرفت، لذا در دوره مسئولیت وی در سپاه قدس شاهد ارتقا و توسعه مقاومت بودیم.


سنایی‌راد با بیان اینکه مقاومت از قبل وجود داشت، اما در دوره مسئولیت سردار بزرگ مقاومت تقویت شد، عنوان کرد: تقویت محور مقاومت حاصل زحمات جهادی وی و مبتنی بر نوعی باور و عقیده دینی و انقلابی بود، لذا برای پیشبرد این هدف والا، یعنی تقویت مقاومت روز و شب نمی شناخت و با کار جهادی و البته تجاربی که داشت همراه با درایت و اخلاص اهداف را پیش می برد.

 

نماد اخلاص و مرد میدان

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: حاج قاسم نماد اخلاص بود و این جمله طلایی از وی وجود دارد که «ای کاش به این بلوغ برسیم دیده نشویم آنکه باید ببیند، می بیند». این اخلاص الهی به کارش برکت می داد؛ همان گونه که اخلاص سبب خستگی ناپذیری در وی شد، از هیچ ملالتی رنج نمی برد و هیچ گاه ناهمراهی ها، ناهمواری ها و ناسپاسی ها در روحیه اش اثرگذار نبود، زیرا کارش در راه خدا بود.


وی عنوان کرد: خروجی کار شهید سلیمانی شرایط امروز محور مقاومت است که با دستی پر به عنوان جریان تعیین  کننده در منطقه همان گونه که توانست تاکنون اثبات کند نیرویی بی بدیل در مبارزه با داعش و به چالش کشاندن رژیم صهیونیستی است. بخش مهمی از وضعیت ارتقا یافته مقاومت حاصل تلاش جهادی و تدابیر شهید سلیمانی در دوره فرماندهی نیروی قدس است و امروز نتیجه تلاش های جهادی و مخلصانه وی را می بینیم که به مثابه خاری بر چشم دشمنان مقاومت است.

 

مرد میدان دیپلماسی

سنایی‌راد با تأکید بر مرد میدان و عملگرا بودن حاج قاسم گفت: عنوان مرد میدان در واقع به حضور میدانی  وی برمی گردد؛ کسی که فرمانده عالی بود، ولی همواره در کنار  نیروها و قبل از اینکه طراحی کند و بداند طراحی اش به عمل می نشیند، هیچ گاه شعار نمی داد و موردی را بدون پیوند با عمل شدن مطرح نمی کرد؛ همان گونه که برای اجرایی شدن آنچه طراحی کرده بود، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد.

اگر دیپلماسی نیاز به پشتوانه داشت، او در میدان پشتوانه را برای دیپلماسی فراهم می کرد


وی با تاکید بر اینکه عنوان مرد میدان  شایسته بزرگ مردی همچون شهید سلیمانی است، افزود: همان گونه که در میدان عمل دستی پر داشت که اگر مجموعه ای نیاز بود تصمیم دیگری پیش ببرد، می توانستند با اتکا به دستاوردهای او موفق شوند؛ مانند اینکه اگر دیپلماسی نیاز به پشتوانه داشت، او در میدان پشتوانه را برای دیپلماسی فراهم می کرد؛ کما اینکه همزمان با درگیری با عناصر تکفیری در میدان شاهد حضور او در عرصه دیپلماسی بودیم.

 

نظر شما