صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۱۸۷

حضور سرپرست سفارت افغانستان در وزارت امور خارجه ایران

دستیار وزیر امور خارجه در توئیتر نوشت: با دعوت از سرپرست سفارت افغانستان ضمن تشریح موضع ایران درباره تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه‌های افغانستان، آمادگی ایران برای کمک به حل مشکلات ادامه تحصیل دختران را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر،‌«سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) سوم دی ماه در توئیتر و در پی تعلیق ادامه تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان نوشت: امروز با دعوت از سرپرست سفارت افغانستان ضمن تشریح موضع سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه‌های افغانستان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مساعدت به حل مشکلات ادامه تحصیل دختران به طرق مختلف از جمله به صورت برخط و استفاده از زیرساخت‌های موجود در ایران اعلام کردم.

 

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه روز پنجشنبه اول دی ماه با ابراز تأسف از خبر تعلیق ادامه تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان، گفت: امیدواریم مسؤولان ذیربط افغانستان سریعا زمینه ازسرگیری تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان دختر این کشور در تمام مقاطع تحصیلی را فراهم کنند.

 

براساس گزارش منابع خبری، وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد که براساس تصمیم کابینه و دستور مولوی ندامحمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی تحصیل دختران در دانشگاه‌های کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این خبر واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و سیاستمداران افغانستان و کشورهای مختلف به این قضیه واکنش نشان دادند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: