صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۴۰
  • يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 30 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۲۰۸

پاریس روی موج ناآرامی بعد از حمله مرگبار دیروز

نمایندگان جامعه کُرد فرانسه شنبه (۲۴ دسامبر) در مرکز پاریس تجمع کردند و خواستار پاسخگویی درباره کشته شدن سه نفر از کردهای ساکن پایتخت فرانسه در تیراندازی جمعه شدند که به گفته آن‌ها آسیب‌پذیری این جامعه را آشکار کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر تظاهرات امروز بعد از درگیری جمعه عصر (به وقت محلی) این جمعیت عصبانی با پلیس و اعلام فراخوان برگزار شده است. به گزارش رویترز، چند صد نفر در میدان جمهوری محل سنتی تظاهرات در پاریس با در دست داشتن پرچم شرکت کردند.

دادستان پاریس بررسی انگیزه‌های نژادپرستانه احتمالی را بخشی از تحقیقات درباره تیراندازی اعلام کرد اما نمایندگان کردها گفتند باید آن را حمله تروریستی در نظر گرفت.

پلیس یک مرد ۶۹ ساله را دستگیر کرده که مقامات فرانسوی گفتند اخیراً از بازداشت در حالی آزاد شد که منتظر محاکمه برای حمله یک سال پیش با شمشیر به یک اردوگاه مهاجران در پاریس بود.

خبرگزاری الجزیره از درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان معترض در تجمع امروز (شنبه) شهر پاریس خبر داد و اعلام کرد پلیس برای متفرق کردن تظاهرات از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

دیروز (جمعه، ۲۳ دسامبر) رسانه‌ها از وقوع تیراندازی در پاریس پایتخت فرانسه خبر داده و اعلام کردند در این حادثه دستکم ۳ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت جامعه کردها عصبانی است. تیراندازی صبح جمعه در نزدیکی یک مرکز فرهنگی کردها به وقوع پیوست.

بعد از آن، رسانه‌های بین‌المللی از درگیری خشونت‌آمیز معترضان و پلیس خبر دادند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد بعد از آنکه مشخص شد تیراندازی صبح جمعه با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شده کردهای خشمگین در محل وقوع حادثه با پلیس درگیر شدند. پلیس از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد. عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی آسیب دیدن برخی از معترضان در درگیری با پلیس را نشان می‌داد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: