صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 25
کد خبر: ۱۶۵۲۹۷

افشاگری افسر سابق اطلاعاتی آمریکا درباره نقشه بایدن برای فریب زلنسکی

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد با پاتریوت‌های کهنه زلنسکی را فریب دهد.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سامانه کهنه شده پاتریوت را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

 

به عقیده او طرف آمریکایی گزینه تکمیل شده سامانه پاترویوت را به کی‌یف ارسال نخواهد کرد، بلکه مدل قدیمی با حداقل امکانات را در اختیار این کشور قرار خواهد داد. یتر اعلام کرد که این سامانه‌ها تاثیر بدی را در دو جنگ عراق در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ از خود به نمایش گذاشتند آن‌ها حتی نتوانستند حتی موشک‌های از رده خارج شده «اسکاد» شوروی که توسط بغداد در جنگ کویت شلیک می‌شدند را ردیابی کنند.

 

همچنین پیشتر مارک هرتلینگ، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا اعلام کرده بود که اوکراین به ماه‌ها زمان برای آماده سازی جهت بهره برداری از این سامانه زمان نیاز دارد. او همچنین تاکید کرده بود که این سامانه نخواهد توانست که کل خاک اوکراین را پوشش بدهد.

 

به تازگی آمریکا با ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت به کی‌یف موافقت کرده است. در همین حال زلنسکی که در اولین سفر بین‌المللی خود از زمان آغاز جنگ وارد آمریکا شده بود در جلسه‌ای با جو بایدن وعده دریافت بیش از ۵۰ کشور ۲ هزار تانک و خودروی زرهی و ۵۰ سامانه موشکی را نیز از او گرفت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: