صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۶ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 27
کد خبر: ۱۶۵۶۵۸

سئول:آمادگی و آموزش ارتش کره جنوبی بسیار کم است

رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در جریان نشست کابینه گفت که آمادگی و آموزش ارتش کره جنوبی بسیار کم است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در جریان نشست کابینه با اشاره به نفوذ اخیر پهپاد کره شمالی به این کشور گفت که وضعیت آمادگی و آموزش ارتش کره جنوبی بسیار کم است.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی به وزیران تاکید کرد که سئول نیازمند آن است که قابلیت های خود را افزایش دهد.

 

وی در ادامه گفت که کشورش خطر سیاست های کره شمالی را درک کرده است.

 

رسانه‌های شرق آسیا دوشنبه از ورود غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی به حریم هوایی همسایه جنوبی آن خبر دادند. ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور به سمت «پهپادهای متجاوز پیونگ‌یانگ» آتش هشدار گشودند.

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده بود که ارتش کره جنوبی همچنین چند فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی برای رهگیری این هواپیماهای بدون سرنشین اعزام کرد.

 

شبکه تلویزیونی «نیوز-۱» این کشور نیز گزارش داد که «یکی از پهپادهای متجاوز، برای مدت کوتاهی در حریم آسمان سئول،‌ پایتخت کره جنوبی نیز پرواز کرد».

 

تنش‌زایی جدید کره شمالی با همسایه جنوبی خود در حالی است که روز جمعه نیز گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده بود ارتش پیونگ‌یانگ دو فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی شلیک کرد./ فارس

نظر شما