صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۳۹
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۶۸۵

پاسخ مسکو به ایده «اجلاس صلح» کی‌یف

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت اگر مسکو به «اجلاس صلح» دعوت نشود پیشنهاد اوکراین برای تشکیل این اجلاس، غیرممکن خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت پیشنهاد وزیر امور خارجه اوکراین برای تشکیل به اصطلاح «اجلاس صلح» در بحبوحه درگیری کی‌یف با مسکو، درصورتی‌که روسیه به این اجلاس دعوت نشود، غیرممکن خواهد بود.

 

به گزارش آرتی، این دیپلمات در پیامی در تلگرام به ایده‌ای که «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در روز دوشنبه مطرح کرد برای برگزاری چنین رویدادی تحت نظارت سازمان ملل تا پایان فوریه به مناسبت سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، اشاره کرد.

 

دفتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که او آماده میانجی‌گری در مذاکرات است، اما تنها در صورتی که همه طرف‌ها با آن موافقت کنند.

 

پیش از پولیانسکی نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، مسکو هرگز بر اساس شرایط دیگران وارد مذاکره نخواهد شد.

 

پسکوف در واکنش به اظهار نظر وزیر امور خارجه اوکراین، با بیان این مطلب افزود، مسکو همواره با شرایط خود گام بر می‌دارد و به اهداف خاص خود پایبند است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما