صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۴۳
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۹۴

تشکیل کارگروه‌ بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس بین ایران و آذربایجان

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (شنبه) دهم دی ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، درباره مهمترین موضوعات روابط دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی آغاز سال نوی میلادی را به دولت و ملت آذربایجان تبریگ گفت و ابراز امیدواری کرد مناسبات فیمابین در سال جدید شاهد توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دو کشور اعلام کرد: همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت را باید افزایش دهیم و همچنین آماده افزایش مبادلات تجاری دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، عنوان کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می‌توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد. 

تشکیل کارگروه‌هایی با موضوع فعالیت‌های رسانه‌ای در دو طرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس بین دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید و علاقه‌مندی دولت خود برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال جدید میلادی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را اعلام کرد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: