صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 03
کد خبر: ۱۶۶۶۶۱

پلیس آمریکا برای حمله احتمالی به کنگره آماده می‌شود

با نزدیک شدن به سالگرد حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، پلیس این کشور برای حملات احتمالی آماده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس پلیس کنگره آمریکا روز دوشنبه در آستانه دومین سالگرد حمله مرگبار ۶ ژانویه ۲۰۲۱ گفت: پلیس کنگره آمریکا برای هرگونه حمله احتمالی آینده به کنگره آماده است.

 

به گزارش رویترز، تام منگر، رئیس پلیس کنگره آمریکا در بیانیه‌ای گفت: فضای تهدید کنونی به ویژه علیه مقامات منتخب، مستلزم هوشیاری مداوم و شدید است. با وضعیت قطبی شده کشور ما، حمله‌ای مانند حمله‌ای که سازمان ما در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ متحمل شد، می‌تواند دوباره انجام شود. اگر اتفاق غیرقابل تصوری رخ دهد، ما آماده خواهیم بود. 

 

دو سال پیش در این هفته، زمانی که قانونگذاران و مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترامپ قرار بود انتخاب جو بایدن، دموکرات، را به ریاست جمهوری آمریکا تأیید کنند، پنج نفر کشته و بیش از ۱۴۰ افسر پلیس زخمی شدند. دو سال پیش در این هفته حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا با حمله خشونت‌بار به ساختمان کنگره آمریکا قوانین را نقض کردند.

 

یک هیئت دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد این حمله تحقیق می‌کند، ماه گذشته گفت که ترامپ باید به دلیل نقشش در ایجاد محاصره مرگبار با اتهامات جنایی روبرو شود.

 

تحقیقات ۱۸ ماهه در این باره در حالی پایان می‌یابد که جمهوری‌خواهان حامی ترامپ روز سه‌شنبه اکثریت مجلس را تصاحب کردند و متعهد شدند که این هیئت را منحل کنند و در عوض بایدن، دولت او و پسرش هانتر را درگیر کنند.

 

بنی تامپسون، نماینده دموکرات اعلام کرد: از هفته آینده که کمیته منحل می‌شود، کمیته دیگر کنترلی بر این مطالب نخواهد داشت و بنابراین نمی‌تواند از اجرای تعهد برای حفظ محرمانه بودن هویت شاهدان اطمینان حاصل کند.

 

حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با ام اس ان بی سی گفت که اکنون بر عهده وزارت دادگستری آمریکاست که "حقایق را دنبال کند، قانون را اعمال کند و بر اساس قانون اساسی هدایت شود. "

 

بر اساس آماری که ماه گذشته توسط این کمیته منتشر شد و تحقیقات خود را در مورد این حمله انجام می‌دهد، تاکنون حدود ۹۰۰ نفر به شرکت در شورش متهم شده اند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: