صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 04
کد خبر: ۱۶۶۸۴۷

خاندوزی: صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی وابسته به بانک های کشور منتشر می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مورد ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت های مالی بخش‌های دولتی، ما روز شنبه صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی وابسته به بانک های کشور را برای اولین بار منتشر خواهیم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در مورد ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت‌های مالی بخش‌های دولتی، ما روز شنبه صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی وابسته به بانک های کشور را برای اولین بار منتشر خواهیم کرد.

 

وی افزود: با این اقدام ما حدوداً ۶۰۰ شرکت شفاف خواهی داشت و امیدوارم تا فروردین ماه رکورد بی‌سابقه شفافیت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی را داشته باشیم که کمک بسیاری برای اصلاح مدیریت می‌کند.

 

خاندوزی گفت: یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش 470 هزار میلیارد تومان در هیات‌های بازرسی مالیاتی مدت‌ها معطل مانده بود که امیدواریم با سرانجام برسانیم.

 

وی در واکنش به شایعات درمورد جداشدن خود از دولت گفت: با توجه به نوع عملکردی که وزارت اقتصاد در مورد تغییر منافعی که سالها به گروه‌های مختلف می‌رسید داشته است؛ اگر عده‌ای یک صدم آن منابع را بخواهند برای تخریب وزارت اقتصاد خرج کنند باید به آنها حق داد.

 

خاندوزی افزود: اما از باب اطلاع رسانی عرض می‌کنم در همین یک‌سال و چند ماهی که از شروع به کار دولت گذشته است، رکورد 50 درصد افزایش معدیان را شاهد بودیم که این یعنی کاهش شدید فرارهای‌مالیاتی که از زمان قاجار تا امروز این میزان کشف فرار مالیاتی تقریبا بی سابقه است.

 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دست‌یابی به رکورد 180 هزار مجوز کسب‌و کار آنلاین بدون اینکه مردم و کارآفرینان نیاز داشته باشند به ادارات تردد کنند (که در نتیجه این رفت و آمدها فساد شکل می‌گیرد) از دستاوردهای وزارت اقتصاد بوده است.

 

خاندوزی گفت: رکورد بزرگترین واگذاری های تاریخ کشورما در این دوره بوده است؛ 108 هزار میلیارد تومان به شکل کاملا شفاف، رقابتی و بورسی واگذار شد، رکورد انتشار 600 صورت مالی شرکت دولتی که برای اولین بار منتشر شد و برای همه مردم شفاف شد.

 

وی افزود:‌ رکورد هوشمند کردن یارانه آرد کشور؛ فقط در یک استان بابت اجرای این طرح روزانه هزار تن صرفه جویی آرد در کشور را داشتیم بدون اینکه به قیمت نان اضافه شود. کمترین میزان استقراض خزانه کشور از بانک مرکزی در سالهای گذشته مربوط به امسال هست که شاهد آن هستیم.

 

خاندوزی گفت:‌ از موارد دیگری هم می‌شود در این مورد نام برد؛ تعیین تکلیف 10 سال انبارهای اموال تملیکی که نزدیک به بیست هزار میلیارد تومان ارزش داست و شاهد رشد 500 درصدی آن نسبت به سال گذشته هستیم.

 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این عملکرد یک سال و چند ماهه را مقایسه کنید با کل عملکرد وزارت اقتصاد در دوره گذشته و سپس با صاحب نظران صحبت کنید، فکرمی‌کنم این شایعات به زودی تمام شود./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: