صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 04
کد خبر: ۱۶۶۸۴۸

رئیس‌جمهور فردا به شهرستان بهارستان می‌رود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: فردا در شهرستان بهارستان شاهد حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت خواهیم بود.

به گزارش راهبرد معاصر،محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز(چهارشنبه 14 دی‌ماه) در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت: فردا در شهرستان بهارستان شاهد حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت خواهیم بود. این شهرستان یکی از پر جمعیت ترین شهرستان های استان تهران است.

 

وی افزود: هفته آینده نیز رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان یزد می‌روند که پروژه‌های مهمی در این سفر افتتاح خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: در این سفر دو سه طرح مهم اقتصادی و عمرانی افتتاح می‌شوند که در استان یزد شاهد آن خواهیم بود. بخش احیای کارخانه آهن بافق با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیون یورو از سال ۸۶ آغاز شده بود و کار خیلی کند پیش می‌رفت؛ در این دولت به لطف خداوند در یک سال و اندی گذشته عزیزان همت کردند و طرح را به پایان رساندند که ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به این مجموعه اضافه می‌شود و یک اتفاق بزرگ در حوزه تولید و اشتغال می‌افتد.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: پروژه بعدی که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، خط پدافندی انتقال آب به یزد است که ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و مشکل آب یزد را در مواقع بحران حل و فصل می‌کند و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه این ظرفیت را افزایش می‌دهد. پروژه بسیار مهمی دیگری که آرزوی مردم یزد بوده که موضوع انتقال آب از خلیج‌فارس به یزد است؛ این پروژه از قدیم مورد مطالبه بوده و یزد جزو استان‌هایی است که خشکسالی جدی دارد.

 

منصوری خاطرنشان کرد: این خط انتقال آب حدوداً ۷۳۰ کیلومتر و نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و با ظرفیتی که ایجاد می‌کند ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان یزد در سال منتقل می‌شود. قطر لوله‌ها در برخی از جاها بیش از ۲۰۰۰ است و برخی جاها ۱۶۰۰ است، یعنی کار بسیار مهمی است و دبی انتقال آب ۶.۷ متر بر ثانیه است.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: اجرای خط انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی به عنوان یکی از آرزوهای مردم این خطه با حضور رئیس‌جمهور، عملیات آغاز فعالیت اجرایی و شروع به‌کار آن را شاهد خواهیم بود و ان‌شاءالله مبارک مردم این خطه باشد./ فارس

نظر شما