صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۰۷
  • يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 30 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 04
کد خبر: ۱۶۶۹۱۳

کشف ۲۷۲ قطعه ربع سکه جعلی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه فروشندگان سکه‌های بانکی کلاهبردار از آب درآمدند گفت: با دستگیری ۳ کلاهبردار در شیراز، ۲۷۲ قطعه ربع سکه جعلی کشف شد.

به گزارش راهبرد معاصر سردار رهام‌ بخش حبیبی روز چهارشنبه در این باره بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارزی و نظام بازار سکه، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از اخباری مبنی بر توزیع و فروش ربع سکه‌های غیر بانکی در بازار طلا فروشان شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران زبده تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند ۳ نفر با تهیه سکه‌های شبیه‌سازی و تقلبی قصد فروش و کلاهبرداری از شهروندان دارند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی مرجع قضائی و به همراه بازرسین اتحادیه موفق شدند در این خصوص هر ۳ نفر را شناسایی و آنان را با اقدامات فنی و تخصصی در شیراز دستگیر کنند.

حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از متهمان در مجموع ۲۷۲ قطعه ربع سکه جعلی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان اتحادیه ارزش سکه‌های تقلبی مکشوفه را ۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد از خرید طلا، سکه و ... از دلالان و دستفروشان خودداری و صرفا از طلا فروشی‌های معتبر اقدام کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنید./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: