صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۶
  • چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 11 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۱۴۵

حمله هکر‌های روسی به آزمایشگاه‌های تحقیقات هسته‌ای آمریکا

بنابر برخی گزارش‌ها یک تیم هکر روسی موسوم به کلد ریور سال گذشته چند آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای در آمریکا را هدف قرار داده است.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس اطلاعاتی که رویترز به آن دسترسی پیدا کرده، سه آزمایشگاه هسته‌ای آمریکا در ماه‌های آگوست و سپتامبر مورد هدف هکر‌ها قرار گرفته اند.

 

این حملات هکری همزمان با اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اتفاق افتاده که اعلام کرد ممکن است بخواهد از سلاح هسته‌ای برای دفاع از خاک کشور خود استفاده کند.

 

اهداف، آزمایشگاه‌های ملی بروک هیون آرگون Brookhaven Argonne و لارنس لیورمور Lawrence Livermore بوده اند. هنوز دلیل هدف قرار گرفتن این آزمایشگاه‌ها و همچنین موفقیت آمیز بودن یا نبودن تلاش هکر‌ها مشخص نشده است و هیچ اظهار نظری از سوی آزمایشگاه و مقامات آمریکایی درباره این حمله مطرح نشده است.

 

به گفته کارشناسان امنیت سایبری و مقامات غربی، گروه هکری کلد ریور در چند سال اخیر چندین عملیات هکری مهم انجام داده است. طبق گزارش ها، از زمان آغاز جنگ، تیم هکری مذکور کارزار خود علیه متحدان کی یف را تشدید کرده است.

 

مقامات غربی دولت روسیه را به استفاده از عملیات سایبری برای جاسوسی از دولت‌ها و صنایع خارجی برای دستیابی به مزیت رقابتی خود، متهم کرده‌اند. این در حالیست که مسکو همواره انجام چنین عملیات‌هایی را رد کرده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: