صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۳۵۸

آسمان آفتابی هافبک و مهاجم استقلال

رابطه بین امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی همواره بر اساس احترام بوده است، هر چند آن‌ها در مقاطعی با هم اختلاف نظر هم داشتند.

به گزارش راهبرد معاصر،  اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ شاهد پاس‌های گل متعدد امیرقلعه نویی و ضربات تمام کننده عبدالصمد مرفاوی بوده است، از پاس گل برد دربی و زمینه ساز قهرمانی آسیا استقلال در خرداد ۶۹ تا همکاری دو جانبه این دوبازیکن بزرگ استقلال در قهرمانی این تیم درجام حذفی سال ۷۵ که در بازی رفت مرفاوی در شیراز برابر برق دبل کرد و در بازی برگشت قلعه نویی این کار تکرار کرد.

 

آن‌ها بعد از دوران فوتبالشان هم در کنار هم بودند، در تصویر مشاهده شده که در دیماه ۷۸ از مصاحبه مرفاوی در حالی که ۳۵ سال سن دارد مشاهده می‌کنید، او با احترام از قلعه نویی ۳۶ ساله که مقطع کوتاهی هدایت کشاورز را به عهده داشت یاد کرده و دلیل حضورش در کشاورز را که با دلخوریش از مسئولین این تیم همراه است را امیرقلعه نویی می‌داند. مرفاوی بعد‌ها دستیار قلعه نویی شد و با او با استقلال به قهرمانی لیگ برتر هم رسید، هر چند سه سال قبل از آن خودش در حالی که تا چهار هفته مانده به پایان لیگ مدعی اول قهرمانی بود، به مقام چهارم رقابت‌ها بسنده کرد. بازگشت دوباره او بعد از قهرمانی با استقلال به عنوان سرمربی هم برای سرمربی این روز‌های تیم ملی جوانان ایران با موفقیت همراه نشد.

 

مرفاوی که سابقه خوبی در هدایت جوانان و امید استقلال را در کارنامه دارد، و به دفعات چه به عنوان سرمربی و چه به عنوان مربی در کنار تیم استقلال بوده است، این روز‌ها در حال آماده سازی تیم ملی جوانان ایران برای رقابت در قهرمانی آسیا می‌باشد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: