صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۴۰۹

پخش مستند نقش سرویس اطلاعات سعودی در ترور مسئولان یمنی

نهاد‌های امنیتی یمن مستندی تحت عنوان «فی قبضة الامن» پخش کردند که در آن، ابعاد توطئه‌های سرویس اطلاعات سعودی برای ترور شخصیت‌های سرشناس یمنی توضیح داده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، نهادهای امنیت یمن فیلمی تحت عنوان «فی قبضة الامن» پخش کردند که در آن، روایتی از ترور «حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی و دبیرکل حزب الحق و چند عملیات  ترور ناموفق نقل شده است.

پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» گزارش داد، در این فیلم، جنگ و درگیری بین سرویسهای اطلاعاتی یمن و عربستان روایت می‌شود؛ به نحوی که ریاض در تلاش است وضعیت داخلی یمن را به مرز انفجار بکشاند و نیروهای امنیتی یمن نیز با خنثی‌سازی این توطئه‌ها، آرامش جبهه داخلی را حفظ می‌کنند.

در این فیلم، مکانیزم عملیاتی سرویس اطلاعاتی عربستان در تشکیل باندهای جنایتکار به تصویر کشیده شده و اطلاعات و تصاویری از شماری از کسانی پخش شد که با این نهاد سعودی، ارتباط داشتند.

«محمد علی المقدشی» و «فضل حسین المصقری» دو فردی هستند که به عنوان عنصرهای اصلی، هدایت این باندها را بر عهده داشتند. المقدشی وظیفه داشته است یک جبهه عملیاتی در منطقه «بعدان» ایجاد کنند و امنیت آن را بر هم بزند. وی در این زمینه، با پول عربستان، سلاح خریداری می‌کند که مأموریتش ناکام می‌ماند.

باند دوم نیز مسئول ترور شماری از شخصیتهای رسمی یمن در صنعاء، «إب» و ذمار بوده‌اند. در این فیلم، جزئیات عملیات نیروهای امنیتی یمن علیه این باندها به تصویر کشیده شده است.

بر اساس این فیلم، ریاض باند دیگری به سرکردگی“محمد علی أحمد الحنش” تشکیل می‌دهد که مسئول ترور در مناطق مذکور بوده است. ترور حسن زید نیز توسط این گروه صورت گرفته بود. سرکرده این باند پس از دستگیری، جزئیات تعقیب این وزیر و ترورش را توضیح می‌دهد.

در این فیلم، شخصیتهای نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و علمی حضور دارند و ابعاد جنگ امنیتی و اطلاعاتی علیه یمن را توضیح و شرح می‌دهند؛ جنگی که هدفش این است که ملت یمن، هزینه ایستادگی در برابر متجاوزان جهان و دنباله‌روان منطقه‌ای آن را پرداخت کنند.

در کنار این جنگ، سعودیها با هدایت آمریکاییها در حال پیش بردن جنگ اقتصادی علیه مردم یمن هستند. ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آتش‌بس در یمن برقرار کرد تا از این طریق بتواند با توقف عملیاتهای انصارالله، حلقه محاصره مردم این کشور را تنگتر کند، ولی این جنبش یمنی هشدار داده است که عمق عربستان و امارات را هدف قرار می‌دهند. /فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: