صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۵
  • يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
  • Sunday 26 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۴۳۰

ترکیه، جمهوری آذربایجان را به ساخت جنگنده دعوت کرد

رئیس صنایع دفاعی ترکیه گفت که ترکیه از جمهوری آذربایجان و برخی کشور‌های دیگر برای مشارکت در ساخت جنگنده دعوت کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه روز یکشنبه گفت که ترکیه از جمهوری آذربایجان و برخی کشورهای دیگر دوست برای مشارکت در  ساخت جنگنده دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه گفت، درهای ترکیه برای مشارکت کشورهای دوست و برادر در پروژه های دفاعی- صنعتی در سطوح مختلف به عنوان شریک باز است.

وی گفت: «از کشورهای دوست و برادر دعوت می‌کنیم در طرح ساخت جنگنده ملی شرکت کنند. این کشورها شامل اندونزی، پاکستان، مالزی،  جمهوری آذربایجان می‌شوند.»

دمیر خاطرنشان کرد که چنین مشارکتی برای همه طرف‌ها سودمند خواهد بود.

مدیرعامل شرکت «بایکار» سازنده پهپادهای ترکیه از جمله «بیرقدار»  نیز اخیرا گفت که این شرکت قصد دارد یک جنگنده بدون سرنشین فراصوت بسازد.

 «سلجوق بیرقدار» در سخنانی در مورد خصوصیات این جنگنده بدون سرنشین گفت، این جت قادر خواهد بود با هواپیماهای جنگی بجنگد، علاوه بر این، زمان پرواز آن در مقایسه با آخرین پهپاد «آکینجی» چندین برابر بیشتر است.

پیش‌بینی می‌شود که این جت جنگنده بدون سرنشین، ماموریت‌های نظامی زیادی مانند حملات راهبردی، پشتیبانی هوایی نزدیک، حملات موشکی و انهدام پدافند هوایی دشمن انجام دهد.

ترکیه در حالی مدعی موفقیت پهپادهای بیرقدار خود است که «سرگئی پاشینسکی» رئیس انجمن شرکت‌های دفاعی اوکراین اذعان کرد ه که پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه که رسانه‌های غربی از آن به عنوان تغییردهنده بازی در جنگ اوکراین یاد می‌کنند، به دلیل آسیب‌پذیری شدید در برابر سامانه‌های دفاع هوایی هیچ کارایی رزمی ندارند. 

 این مقام اوکراینی در ادامه توضیح داد که این پهپاد «یک سلاح خودکفا نیست و نمی‌تواند به خودی خود کار کند زیرا در لحظه توسط سامانه‌های دفاع هوایی ساقط می‌شود و اصلاً کارایی رزمی ندارد.»/ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: