صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۰
  • چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 29 March 2023
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۴۴۲

وعده بایدن برای سخت‌گیری بیشتر علیه مهاجران

با داغ شدن مسئله مهاجرت، بایدن از مرز مکزیک و آمریکا بازدید کرد و همزمان وعده سخت گیری بیشتر علیه مهاجران را داد.

به گزارش راهبرد معاصر، با جنجالی شدن بحران پناهجویان در مرزهای جنوبی آمریکا و مکزیک، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار از زمان تصدی ریاست جمهوری، از مرز این کشور و مکزیک بازدید کرد.

 

آن گونه که رویترز گزارش داده است، بازدید بایدن از مرز مکزیک با اعلام وعده او برای سخت گیری بیشتر علیه پناهجویان و مهاجران همراه شده است. بایدن در جریان این دیدار وعده داد که دولت او با عبور مهاجران کوبایی، هائیتی و نیکاراگوئه مقابله و مرز را مسدود خواهد کرد و همزمان قوانین اجرایی مهاجرت را سخت تر از گذشته خواهد کرد. بایدن این وعده را هم داد که تعداد و ملیت پناهجویانی را که قرار است از آمریکا به مکزیک بازگردانده شود، افزایش خواهد داد.

 

با توجه به اینکه جمهوری خواهان به تازگی کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفته اند، هدف بلندمدت اصلاحات در سیستم مهاجرتی آمریکا بعید به نظر می رسد که حداقل در کوتاه مدت و طی چند ماه آینده به نتیجه ای برسد. قانونگذاران محافظه کار جمهوری خواه در دو دهه گذشته بارها و بارها پیشنهادهای اصلاحات سیستم و قوانین مهاجرتی آمریکا را مطرح کرده اند، اما تا کنون موفقیت و نتیجه ای نداشته اند.

 

بایدن نیز دو سال پیش در اولین روز ریاست جمهوری خود، طرح اصلاحات مهاجرتی را به کنگره فرستاد، اما به دلیل مخالفت جمهوری خواهان، که درخواست او برای 3.5 میلیارد دلار برای تقویت موانع مرزی را مسدود کردند، این طرح با شکست مواجه شد.

 

فعالان حقوق بشر و برخی دموکرات‌ها سخت گیری های وعده داده شده بایدن علیه پناهجویان و مهاجران را عقب‌نشینی بایدن از وعده انتخاباتی خود در سال 2020 برای بازگرداندن حقوق تاریخی به پناهجویان عنوان کرده اند و برخی از منتقدان گفته اند که بایدن در حال احیای سیاست سرکوب‌ مهاجران در دوران ترامپ است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: