صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۵۷۱

تهدید وزیر صهیونیستی برای برچیدن تشکیلات خودگردان فلسطین

چند روز پس از اعمال تحریم‌هایی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین توسط کابینه تندرو رژیم صهیونیستی، این بار وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم تشکیلات خودگردان را به برچیدن آن تهدید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر "میکی زوهار" وزیر فرهنگ و ورزش کابینه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین معتقد است که کشتن یک یهودی کار خوبی است و تحریکاتی از سوی حماس در غزه وجود دارد و وجه مشترک بین آنها نابودی اسرائیل است.

وی افزود: در چنین شرایطی مشخص است که تغییراتی به سمت بدتر شدن خواهد داشت.

زوهار در ادامه تهدید کرد: اگر کسی را در تشکیلات خودگردان پیدا کنیم که برای رفاه همه همکاری کند، خوب است. اما اگر آنها به تشویق گروه‌ها و تحریک آنها ادامه دهند، باید برای سناریوی فروپاشی تشکیلات خودگردان آماده شویم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای از تحریم علیه فلسطینی‌ها خبر داد.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است که ۱۳۹ میلیون شکل (حدود ۳۹ میلیون دلار) را از اعتبارات تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کند که به گفته صهیونیست‌ها به عنوان حقوق ماهانه خانواده اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می شد.

رژیم صهیونیستی این اعتبار را قرار است به خانواده شهرک نشینان صهیونیست اختصاص دهد که در درگیری با جوانان فلسطینی کشته شدند.

از دیگر تحریم‌های رژیم صهیونیستی آن است که ساخت منزل فلسطینی‌ها در منطقه جیم که ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد، متوقف می شود.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خواستار تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

دولت افراطی نتانیاهو تاکید کرده است که مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آن ها محدود شود.

مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه گذشته قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: