صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۶۸۱

افزایش مشارکت‌های امنیتی فرانسه و ژاپن

سران کشور‌های ژاپن و فرانسه تایید کردند دو کشور در حوزه شرق آسیا و اقیانوسیه با یکدیگر مشارکت امنیتی داشته باشند.

به گزارش راهبرد معاصر، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه بر اراده خود برای تقویت مشارکت دو کشور در حوزه امنیت در منطقه آسیا اقیانوس آرام تاکید کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در آغاز سفر دوره‌ای خود به اروپا، در سخنانی در پاریس و با اشاره به چین گفت در حالی که تلاش‌های یکجانبه‌ای برای تغییر وضعیت کنونی در دریای چین شرقی با استفاده از زور صورت می‌گیرد و فضای امنیتی بیش از پیش در این منطقه تشدید شده است، امیدواریم بتوانیم مشارکت امنیتی خود را با فرانسه بویژه در زمینه برگزاری رزمایش مشترک افزایش بدهیم.

 

نخست وزیر ژاپن قرار است در ادامه سفر خود به آمریکای شمالی برود و با دیگر سران عضو گروه هفت دیدار کند. امانوئل مکرون نیز در این دیدار بر اراده کشورش برای بنیان نهادن مشارکت‌های جدید به ویژه در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

 

کاخ الیزه از سوی دیگر اعلام کرد فرانسه همچنین علاقمند است در حوزه تسلیحاتی با ژاپن همکاری کند. این در حالی است که ژاپن راهبرد دفاعی خود را به شدت مورد بازنگری قرار داده و هزینه‌های دفاعی اش را افزایش داده است.

 

کیشیدا که کشورش ریاست دوره‌ای گروه هفت را نیز بر عهده دارد بر اراده ژاپن برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین تاکید کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: