صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۷۷۹

اروپا،بلاروس را تحریم می‌کند

کمیسیون اروپا به بهانه حمایت بلاروس از روسیه در جنگ اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه مینسک اعمال می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز سه‌شنبه وعده داد تحریم‌های جدید علیه بلاروس را به دلیل نقش این کشور در جنگ اوکراین اعمال خواهد کرد.

فون در لاین این بیانیه را در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شارل میشل، رئیس شورای اروپا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بیان کرد.

رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد: اتحادیه اروپا تحریم‌ها را برای کسانی که از اقدامات نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، مانند بلاروس یا ایران، گسترش خواهد داد و ما تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس ارائه خواهیم کرد تا به نقش آن‌ها در این مناقشه پاسخ دهیم.

غرب مینسک را متهم می‌کند که از مسکو در عملیات نظامی یک ساله روسیه در اوکراین به ویژه با اجازه دادن به نیرو‌ها و هواپیما‌های روسی برای ورود به اوکراین از خاک بلاروس و استقرار سامانه‌های موشکی روسی حمایت می‌کند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در ماه اکتبر گفت که مینسک هیچ قصدی برای شرکت در درگیری‌ها در اوکراین ندارد، به خصوص که چنین درخواستی وجود نداشته است. رئیس جمهور بلاروس در آن زمان گفت که غرب همچنان مینسک را متهم می‌کند، در حالی که آن‌ها خود عمیقاً در جنگ اوکراین درگیر هستند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: