صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۴۹
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۸۲۳

لهستان:تغییر ارز کشور به یورو باعث گرانی و افزایش تورم می‌شود

ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان هشدار داد که تغییر ارز کشور به یورو می تواند موج جدیدی از تورم را به همراه داشته باشد و هرج و مرج قیمتی را در کشور ایجاد کند.

به گزارش راهبرد معاصر موراویسکی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: انتخاب یورو در زمانی که تورم بالاست، مانند افزودن هیزم به آتش است، این چیزی است که ما به همه کسانی که تلاش می کنند لهستانی ها را برای پیوستن به منطقه یورو سوق دهند، می گوییم.

نخست وزیر لهستان در ادامه به کرواسی که از اول ژانویه شاهد افزایش قیمت ها تا ۸۰ درصد در یک هفته بوده است اشاره و استدلال کرد که لهستان و کرواسی هنوز خیلی از کشورهای اتحادیه اروپا که وضعیت بهتری دارند عقب مانده اند تا امکان انتقال آرام را فراهم کنند.

به گفته موراویسکی، تغییر یک ارز به ارز دیگر چیزی را حل نمی کند. این می تواند جامعه لهستان را به طرز چشمگیری فقیر کند، در مرحله کنونی توسعه تنها منجر به افزایش قیمت ها و تورم بیشتر خواهد شد.

درخواست هایی از لهستان برای پیروی از کرواسی و اتخاذ ارز واحد که توسط برخی از ثروتمندترین اعضای اتحادیه اروپا استفاده می شود، وجود دارد، اما نظرسنجی ملی اخیر نشان داد که ۶۴ درصد از لهستانی ها مخالف کنار گذاشتن زلوتی واحد پول این کشور بودند./ایرنا

نظر شما