صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۰۹
  • چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 25 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۹۱۴

انگلیس: اعتصاب کنید خدمات دولتی ارائه نمی‌دهیم

دولت انگلیس سرگرم ارائه طرحی برای تعیین سقف حداقلی ارائه خدمات در صورت اعتصاب گسترده در کشور است.

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر تجارت، صنعت و انرژی انگلیس با حضور در صحن مجلس عوام، به ارائه لایحه‌ای خواهد پرداخت که بر اساس آن، در صورت برگزاری اعتصاب، خدماتی حداقلی از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه ارائه شود.

 

بر اساس این لایحه، با اجرای فراخوان اعتصاب گسترده در بخش‌هایی که برای امنیت کشور حیاتی تلقی می‌شود، خدمات مورد نیاز با رعایت سقف حداقلی ارائه خواهد شد. بخش‌های مورد نظر شامل حمل و نقل، پلیس مرزی، معلمان، پرستاران و بسیاری از بخش‌ها دیگر می‌شود.

 

اما در شرایطی که انگلیس با موجی از اعتراضات اجتماعی تاریخی روبرو است، بیم آن می‌رود که ارائه این لایحه به آتش اعتراضات دامن بزند.

 

گرانت شاپس، وزیر تجارت، صنعت و انرژی انگلیس در گفت و گویی رادیویی گفت: من فکر نمی‌کنم در جامعه‌ای متمدن، باید شرایط به گونه‌ای باشد که (به طور مثال)، طی یک روز اعتصاب، برای رسیدگی به موارد حاد از خدمات آمبولانسی بی بهره باشید.

 

لایحه دولت برای سقف حداقلی خدمات در بخش‌های حیاتی کشور در حالی ارائه می‌شود که این کشور با بی سابقه‌ترین جنبش اجتماعی از زمان نخست وزیر مارگارت تاچر تاکنون در این کشور مواجه است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: