صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۴۲
  • سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 14 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۹۴۲

واشنگتن: بن گویر را تحریم نمی‌کنیم

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در نخستین اظهار نظر خود پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن وزیر تندرو و جنجالی این کابینه را تحریم نخواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری فلسطینی سما، «تام نایدس» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی که پیشتر در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به سوال مطرح شده درباره احتمال تعامل نکردنش با "ایتمار بن گویر" رئیس افراطی حزب «عوتسما یهودیت» و وزیر امنیت داخلی کابینه جدید رژیم صهیونیستی پاسخ نداده بود، امروز در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «کان» گفت که واشنگتن بن گویر را تحریم نمی‌کند و با کابینه نتانیاهو همکاری خواهد کرد.

سفیر آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش درباره طرح اصلاحات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد که واشنگتن در این مساله مداخله نمی‌کند.

نایدس در ادامه گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی قول داده است کنترل امور را به دست بگیرد و مانع از توسعه شهرک سازی در کرانه باختری شود؛ چراکه وی معتقد است چنین اقدامی راه حل «دو کشوری» را به خطر خواهد انداخت.

پیش از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا درباره انتصاب تندروها در پست‌های امنیتی این رژیم هشدار داده بود.

کارشناسان، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را که بعد از پنج سال بن بست سیاسی روی کار آمده است از تندروترین و فاسدترین کابینه‌های این رژیم ارزیابی کرده‌اند.

جو بایدن پیش از این به نتانیاهو درباره انتصاب تندروها در پست های کلیدی مثل وزارت جنگ و وزارت امنیت داخلی هشدار داده بود. مقامات آمریکا معتقدند حضور تندروها در راس پست های امنیتی می‌تواند موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به گروه های مقاومت شده و انتفاضه سوم را رقم بزند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: