صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۹۸۶

رزمایش مشترک تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری برگزار شد

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری گفت: مرحله نهایی این رزمایش، امروز و در بارش برف و برودت هوای چندین درجه زیر صفر پایان یافت.

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ پاسدار ربیعی‌نژاد سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری در جریان برگزاری رزمایش، گفت: این رزمایش با شعار اقتدار بهداری رزم همگام با فناوری‌های نوین، با مشارکت واحدهای تخصصی بهداری رزمی سپاه و محوریت نیروی زمینی، بیمارستان آجا و فرماندهی انتظامی با محوریت واحدهای بهداشت و درمان مرزبانی، زنجیره بهداشت، امداد و درمان را براساس سناریوی طراحی شده از لجمن یعنی خطوط مقدم وقوع تهدید، بحران و درگیری با خود امدادی و دگر امدادی و عملیات انتقال و پست امداد تا مرحله پیشرفته و بستری و درمان در بیمارستان‌های ثابت شهری به مرحله اجرا درآوردند.

ربیعی‌نژاد تمرین «تله‌مدیسین» و ارتباط با بیمارستان و پزشک متخصص از یک نقطه جغرافیایی با نقاط دیگر، انجام مراحل مختلف جراحی حیات‌بخش در بیمارستان صحرایی (سیار)، انجام مراحل عملیاتی در واحد «سی‌تی‌اسکن» سیار، تمرین عملیاتی مقابله با بیوتروریسم و دفاع بیولوژیک، اجرا و ارزیابی عملیات فوریت‌های پزشکی، پرستاری، بیهوشی، ارتوپدی و بکارگیری سامانه‌های ارتباطی برای تقویت و بهینه‌سازی عملیات امداد و نجات و درمان در مراحل مختلف تا  بیمارستان‌های شهری را از جمله بخش‌های این رزمایش در منطقه شمالشرق کشور عنوان کرد.

براساس سناریوی رزمایش و اخطار آلودگی منطقه به عامل سیاه‌زخم گوارشی به عنوان حمله بیوتروریستی، یگان‌های جنگ نوین لشکر ۵ نصر و تیپ ۲۱ امام رضا (ع) عمل شده و عملیات رفع آلودگی را با موفقیت اجرا کردند. 

گفتنی است، مرحله نهایی این رزمایش، امروز و در بارش برف و برودت هوای چندین درجه زیر صفر در منطقه عمومی تحت مأموریت لشکر عملیاتی مردم‌پایه ۵ نصر اجرا و به پایان رسید./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: