صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۱۹۳

طوفان جنوب آمریکا را در تاریکی فرو برد

در پی وقوع یک طوفان نادر در ماه ژانویه در جنوب آمریکا، ۹ نفر از جمله یک کودک پنج ساله در آلاباما و جورجیا کشته شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، منطقه سِلما آلاباما که یک منطقه تاریخی است از جمله مکان‌هایی است که بر اثر وقوع این طوفان ویران شده است. بر اثر وقوع گردباد خانه‌ها از بین رفتند و برق ده‌ها هزار مشترک قطع شد. در بخش‌هایی از ایالت آلاباما همچنان وضعیت اضطراری برقرار است. با آغاز عملیات جستجو و نجات، مقامات در این باره ابراز نگرانی می‌کنند که شمار تلفات ممکن است افزایش یابد.

 

به گفته خبرنگار ام اس ان بی سی، طی چند ساعت گذشته شمار تلفات افزایش یافته است. تاکنون ۹ نفر بر اثر وقوع این طوفان جانشان را از دست داده اند. یک فرد در آلاباما و یک فرد در جورجیا به شمار تلفات اضافه شده اند. یک کارمند دولت از جمله افراد کشته شده است. مقامات اعلام کردند در حالی که در حال بررسی خسارت‌های وارد شده و انجام عملیات جستجو هستند، پیش بینی می‌شود شمار تلفات ممکن است حتی بیش از پیش افزایش یابد. 

 

خبرنگار ام اس ان بی سی در توصیف میزان خسارات گفت: از هر خیابانی که عبور می‌کنید می‌توانید ببینید که خانه‌ها ویران شده اند و شاهد درختان شکسته شده هستید و همچنین جاده‌ها غیر قابل عبور هستند. مقامات از ساکنان این منطقه خواسته اند در خانه هایشان باقی بمانند، زیرا شرایط ایمن نیست و عبور از خیابان‌ها و جاده‌ها خطرناک است. از یک سری از افراد هم شنیدیم که گفتند مجبور شدند از خودروهایشان خارج شوند. سخنانی یکی از این افراد را بشنویم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: