صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۰
  • يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
  • Sunday 26 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۲۱۰

شهادت ۳ جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها

در درگیری مسلحانه بین مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در جنوب جنین ، دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. یک جوان ۱۹ ساله فلسطینی هم که چند روز پیش زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات وارده امروز به شهادت رسید.

به گزارش راهبرد معاصر، در حمله نظامیان صهیونیست به شهرک «جبع» در جنوب جنین ، دو جوان فلسطینی به نام‌های «عز الدین حمامرة» 24 ساله و و «أمجد عدنان خلیلیة» 23 ساله به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسیدند.

 

یزن سامر الجعبری (19 ساله) که چند روز پیش در جنوب جنین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود امروز شنبه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

 

وزارت بهداشت فلسطین در آمار خود از شهدای سال جدید میلادی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، 12 فلسطینی از جمله 3 کودک در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.


پس از اعلام خبر شهادت این سه جوان فلسطینی عزای عمومی و اعتصاب فراگیر در شهر جنین اعلام شد.

 

طی چند ماه اخیر یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است. نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

 

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: