صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۰۵
  • سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 24 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۲۵۵

شولتس خواستار حفظ روابط با پوتین است

مقامات برلین معتقدند صدراعظم آلمان علیرغم فشار‌های واشنگتن، می‌خواهد با ولادیمیر پوتین روابط خود را حفظ کند.

به گزارش راهبرد معاصر،  نوربرت رتگن، رئیس سابق کمیته سیاست خارجی بوندستاگ، گفت که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، علیرغم فشار‌های واشنگتن، می‌خواهد با روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روابط خود را حفظ کند.

 

به گزارش نیویورک تایمز، به گفته این سیاستمدار اپوزیسیون، شولتس احتمالاً تسلیم واشنگتن و سایر متحدان خواهد شد و با تأمین تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین موافقت خواهد کرد، همانطور که قبلاً با هویتزر‌های ساخت آلمان و خودرو‌های جنگی پیاده نظام درخواست‌های واشنگتن را اجرا کرده بود.

 

رتگن می‌گوید: شولتس و حزبش می‌خواهند روابط خود را با روسیه و پوتین برای آینده حفظ کنند... مقامات آلمانی فکر می‌کنند که اگر بهترین امکانات خود را به اوکراین بفرستند، روسیه این را به عنوان یک گسست در روابط ویژه تلقی خواهد کرد.

 

آلمان در حالی گوش به فرمان آمریکا در ارسال کمک نظامی به اوکراین است که میانگین تورم در آلمان به بالاترین سطح از حدود ۷۰ سال پیش تاکنون رسیده است و زندگی را برای مردم این کشور سخت‌تر کرده است.

 

آخرین باری که نرخ تورم سالانه در آلمان به چنین سطحی رسید به سال ۱۹۵۱ باز می‌گردد که به ۷.۶ درصد رسید.

 

پس از بروز جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا به تبعیت از آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های سنگینی بر حوزه نفت و گاز روسیه کرد. این اقدام بیشتر از آنکه اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار دهد، باعث افزایش بهای سوخت در قاره سبز و بروز تورم در منطقه یورو شد.

 

آلمان که به گاز روسیه وابستگی زیادی دارد از ماه فوریه سال گذشته میلادی با چالش‌های متعددی در زمینه تامین سوخت خود مواجه است. واردات گاز مایع از اروپا و خاورمیانه باعث افزایش هزینه تمام شده و در نهایت گرانی مواد غذایی در این کشور شده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: